Novosti

nove emisije prometni kod

vlak je uvijek brži

Akcija »Vlak je uvijek brži«

Hrvatske željeznice pokrenule su 2000.g. preventivno-edukativnu akciju »Vlak je uvijek brži«. Cilj te akcije jest upozoriti sve sudionike u prometu na opasnosti koje prijete prigodom neopreznog prelaženja preko željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP). Pokrovitelj akcije je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, a provodi se u suradnji i uz pomoć Ministarstva unutarnjih poslova. U 2013. g. akcija »Vlak je uvijek brži« traje od svibnja do studenog. 

Podaci pokazuju da je u većini slučajeva uzrok nesreće na ŽCP-ovima nesmotrenost vozača cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji neoprezno prelaze preko pruge i ne poštuju signalizaciju. Dosadašnja međunarodna praksa pokazala je da je najučinkovitiji način promjene ponašanja i smanjivanja broja nesreća i nezgoda na ŽCP-ovima izobrazba sudionika u prometu, naglašavanje rizika i upozoravanje na potencijalne posljedice nepoštivanja osnovnih prometnih pravila. Sudionici u prometu koji zanemaruju prometna pravila u opasnost dovode vlastiti život. Uz vidljivu, fizičku štetu uzrokuju psihičke, socijalne i financijske posljedice kao što su gubitak člana obitelji ili posttraumatski stres strojovođe, vozača, putnika, žrtava i očevidaca.
Prema postojećoj signalizaciji, vlak uvijek ima prednost pa se može govoriti samo o tome da je cestovno vozilo podletjelo pod vlak ili naletjelo na vlak, a nikako obratno. Prigodom prelaženja preko pruge neophodno je povećati razinu opreza i poštivati prometnu signalizaciju, odnosno neophodno je zaustaviti se pred željezničko-cestovnim prijelazom, poštivati crveno, treperavo svjetlo, prodorni zvučni signal i spuštene polubranike, a na prijelazima bez uređaja poštivati Andrijin križ i znak »STOP«. Uz to valja naglasiti da vlak ima jako dug zaustavni put (od 500 do 1500 metara). Osobito se to odnosi na vozače cestovnih vozila koji često pogrešno procjenjuju brzinu i udaljenost vlaka od prijelaza, pritom zanemarujući prometne propise i znakove, te svojom nesmotrenošću uzrokuju nesreće.

 nastavak dalje --

prenosimo sa psiho portala:

http://www.psihoportal.com/index.php/hr/str-prilozi/106-psiholoki-aspekti-prometnih-nesrea

Psihološki aspekti prometnih nesreća

Teške prometne nesreće se događaju gotovo svaki dan, a nedavno stradavanje pješaka u Zagrebu ponovo otvara pitanja prometne sigurnosti općenito, ali i psihološkog aspekta prometnih nesreća. Razgovarali smo s predstavnicama Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva, Liljanom Mikuš i Dubravkom Svilar.

1. Svjedoci smo da se gotovo svakodnevno događaju teške prometne nesreće, a osobito je medijski značaj dobila nedavne teška prometna nesreća u Zagrebu u kojoj su kao pješaci stradali sin i otac. Sa stajališta psihologa možete li kratko prokomentirati ovu nesreću? Konkretnu prometnu nesreću ne možemo komentirati jer je u tijeku istraga, a i ne raspolažemo informacijama, osim onima koje su objavili mediji. Ali možemo općenito komentirati prometne nesreće koje čine mladi vozači, jer je poznato da su upravo mladi vozači, i to muškarci, najrizičnija skupina vozača u prometu.

Sveobuhvatnu analizu problema mladih vozača u prometu svojevremeno su izradili stručnjaci Hrvatskog autokluba i, prema njihovim podacima, mladi vozači, koji čine 14 % ukupne vozačke populacije, počinitelji su prometnih nezgoda u 21 % slučajeva. Najčešće pogreške koje pri tome čine su: neprimjerena i neprilagođena brzina, nepoštivanje prednosti prolaska i vožnja s nedostatnim razmakom između vozila. Mladi ljudi su u prednosti pred starijim ljudima kad je u pitanju stjecanje vještine vožnje: njihove psihofizičke sposobnosti su na visokoj razini i vjerojatno je da će brže od starijih osoba svladati tehniku vožnje kao i potrebna znanja o prometnim pravilima i propisima.

nastavak dalje --


facebook stranica udruge --

svjetski dan sjećanja na žrtve prometa 17.11.2013.

Sedmu godinu za redom u Republici Hrvatskoj je obilježen svjetski Dan sjećanja na žrtve prometa. Na Gradskom groblju u Puli i Koprivničkom Ivancu članovi Udruge upalili su 393 svijeće za sve koji su prošle godine poginuli u prometu, a u Župi Sv. Ivana Krstitelja u Koprivničkom Ivancu održana je misa zadušnica. Ove godine obilježavanju se pridružila i PU Karlovačka kao i udruga Sigurnost u prometu, čiji su predstavnici položili vijenac na zagrebačkom groblju Mirogoj, kod Velikog križa.




  http://www.sup.hr/images/stories/2013/11/svjetski_dan_sjecanja_zrtve_prometa_2.jpg

EDUKATIVNE RADIONICE U BUZETU I PULI

U mjesecu obilježavanja Svjetskog dana sjećanja, Udruga je organizirala niz edukativno preventivnih radionica sa maturantskim razredima Srednje škole u Buzetu, Talijanskoj srednjoj školi Dante Alighieri Pula i u Gimnaziji Pula. Tom prigodom su u suradnji s Ministarstvom pravosuđa, Upravom za zatvorski sustav sudjelovali i počinitelji kaznenih djela iz prometa, zatvorenici iz kaznionice Valtura.

BUZET, ROČ, VRH

U osnovnoj školi Vazmoslav Gržalja Buzet, PŠ Roč i PŠ Vrh, 21. studenog održane su  interaktivne edukativne radionice iz prometne kulture, pod nazivom „Pijane naočale“ s učenicima 2 osma razreda i 4 sedma razreda.  I ovaj put učenici i učitelji ocijenili su radionice izuzetno zanimljiv i korisnim



Martinje i alkohol za volanom

ZAGREB, 31.10.2013.

U organizaciji Zbora automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva, 31.10.2013.g. održan je okrugli stol o Martinju i alkoholu za volanom, kojem su prisustvovali stručnjaci iz MUP-a, HAK-a, Traumatološke bolnice, Centra za alkoholizam i druge ovisnosti, te predstavnici Udruge obitelji osoba stradalih u prometu. Nazočne se željelo upoznati s ovogodišnjom crnom statistikom u RH, te koji su najčešći uzroci nesreća, s posebnim naglaskom na alkohol. Kako prevenirati alkoholiziranost vozača i kako uopće pristupiti s vozačima koji imaju taj problem. Također, u suradnji s eminentnim stručnjacima iz domene prometa, kao kolegama specijaliziranim auto i moto novinarima proanalizirati sveukupno stanje na cestama, a potom dati savjete svim sudionicima u prometu, kako se ponašati i kako spriječiti prometnu nesreću. Rad su popratili mediji.


Godišnja skupština FEVR-a u Istanbulu, 13-15. rujna 2013.

Europska federacija žrtava cestovnog prometa okuplja nevladine udruge žrtava prometa. Federacija je stalni savjetnik za sigurnost prometa pri Ujedinjenim narodima. Udruga obitelji osoba stradalih u prometu članica je FEVR-a od 2008.g.

Ovogodišnja  konferencija pod nazivom Važnost pravde za kvalitetu života žrtava cestovnog prometa, održana na Sveučilištu u Istanbulu, posvećena je izradi novog strateškog programa  i akcijskog plana FEVR-a za naredno razdoblje, te razmatranju pitanja sigurnosti prometa u Europi. Posebno je razmatrana cestovna prometna problematika u Turskoj.

Konferencija se sastojala od dva okrugla stola kojoj je slijedila rasprava o sličnostima i razlikama između Europe i Turske, te prezentirana  zajednička deklaracija.

1.  Okrugli stolSituacija u Europi“ gdje su prezentirani:

a. Civilno / kazneni zakon - Marcello Mastrojeni,  pravnik iz Italije
b. Utjecaj pogibija na cesti, ozljeda i pravde na kvalitetu života - Brigitte Chaudry iz Velike Britanije
c. Najranjiviji korisnici ceste i zakon objektivne odgovornosti, primjeri iz Belgije - Koen van Wonthergem
d. Troškovi života, naknada od strane osiguravatelja - J. Mersch, predsjednik FEVR-a
e. Od terapija do profilakse: slučaj za provjeru sigurnost na cestama - Manuel Ramos, Portugal
f. Rasprava što je postignuto i što bi trebali biti sljedeći koraci u korist žrtava cestovnog prometa i smanjenja opasnosti na cesti - Jeannot Mersch.

2.   Okrugli stol: Situacija u Turskoj 

Istovremeno su održane su 4 odvojene radionice na teme:

a. Fundraising, prikupljanje sredstava za FEVR

b. Pravda
c
. Zdravlje i rehabilitacija
d. Uviđaj / istraživanje (poboljšanje kvalitete i policijskih uviđaja, te bolja analiza uzroka i nastanka prometnih nesreća).

Radionicu na temu fundraising (prikupljanje sredstava za potrebe FEVR-a vodila je Biserka Vučenović, delegatkinja Udruge obitelji osoba stradalih u prometu.

Poslije radionica, slijedila je kratka prezentacija sa svake od radionica. Delegatkinja naše Udruge zamoljena je da u narednom periodu radi na iznalaženju načina za prikupljanje financijskih sredstava za potrebe FEVR-a, što je ona i prihvatila.

Generalnoj skupštini nazočili su članovi novoprimljene udruge iz Bugarske.

Slijedeća konferencija FEVR-a 2014.g. planira se  održati u Ljubljani, Slovenija.

prometni kod

Prenosimo apel - STOP STRADAVANJU MOTOCIKLISTA

„STOP STRADAVANJU MOTOCIKLISTA - APEL ZA POMOĆ“

Poštovani urednici i vlasnici radijskih i TV postaja. Mi smo motociklisti, ljubitelji vožnje na dva kotača. Vozimo se, družimo i živimo svoj način života. Ne znatno drugačiji od vašeg.

Među nama ima liječnika, odvjetnika, učitelja, svećenika, inženjera, radnika raznih zanimanja ... Ne gledajte u naša odijela kao u „utvare“ koje su spremne zaskočiti Vas na svakom koraku. Ne gledajte nas kao „suvišni objekt u prometu“. Ne gledajte nas kao manje važne i Vama podređene.

Možda baš kad vidite nas, ispod kacige koju imamo i odijela koje nosimo ... vidite oca, brata, majku, sestru ... vidite roditelja sa svim vrlinama čovjeka, čija djeca jedva čekaju upravo stisak i zagrljaj baš „tog čovjeka“ i baš „te utvare“.

Molimo Vas ... dozvolite nam i ustupite „komad vašeg medijskog prostora potpuno besplatno“  jer želimo javnosti koja Vas sluša poručiti da smo i mi ljudi. Želimo dati savjete ostalim sudionicima u prometu kako da nas ostave na životu, želimo dati savjete ostalim motociklistima kako da prežive na cesti!

Zar je to tako puno? Uzmite mobitel u ruke, uzmite tipkovnicu i pošaljite mail ili pozovite bilo koga sa ove liste ... http://www.karavanazazivot.com/kontakti.html

Vrlo rado ćemo doći i sudjelovati u razgovorima, dijalozima, raspravama i stručnim skupovima kako bi postigli ono najvrjednije - SPASILI ŽIVOT.

 

Jeste li s nama? Nazovite nas i dokažite da zaista želite pomoći, da ste tu da bi pomogli spasiti život, a ne prenositi vijest kada je već on izgubljen.

MOLIMO VAS KROZ OVAJ VAPAJ ZA POMOĆ - SPASITE ŽIVOT I DOKAŽETE - da niste samo komercijalno vezani za svoju postaju i da zaista poštujete svoje slušatelje i gledatelje, jer ovim „tempom stradavanja“ uskoro vas neće puno njih moći ... niti slušati - niti gledati!

6.9.2013. Zagreb, Ministarstvo pravosuđa

Predstavnike Udruge na radnom su sastanku primili pomoćnica ministra za kazneno pravo i probaciju Sanja Nola, pomoćnik ministra za zatvorski sustav Ivica Šimić, voditeljica posebnih tretmana Martina Barić, Iz Ureda za probaciju Ana Stanić Vlahović, te voditelj i supervizor programa – tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, Želimir Franjić.

Predstavnici Udruge zahvalili su na dosadašnjoj uspješnoj suradnji u nekoliko zajedničkih projekata, te istakli želju za nastavkom i proširenjem projekata, s pozitivnim iskustvima na području edukacije i prevencije, kako počinitelja kaznenih djela, tako i mladih budućih vozača. Prijedlog proširenja suradnje odnosi se na višestruke počinitelje prometnih prekršaja, naročito recidiviste. Razmatrane su i mogućnosti veće suradnje s Uredom za probaciju, „radom za opće dobro“,  u svrhu povećanja prometne sigurnosti.

Predstavnici Udruge iznijeli su problem nepostojanja precizne sudske statistike u području kaznenih djela iz prometa,  što onemogućuje točan uvid u postojeću sudsku praksu, pa je  predloženo da se počne stvarati baza podataka koja bi se mogla koristiti u znanstvenim istraživanjima. Također je predloženo da se o pravomoćnim sudskim presudama iz kaznenih djela u prometu izvještaji šalju MUP-u, kako bi isti mogli imati uvid u krajnji ishod, kao i u slučajevima odluka prekršajnih sudova.

Zatraženo je da se omogući zakonsko pravo na informaciju članova obitelji žrtava, na informaciju o vremenu upućivanja osuđenika na izdržavanje kazne, kao i trajanju boravka, odnosno odsluženju kazne u zatvoru – kaznionici počinitelja kaznenih djela iz prometa.  Učestale su žalbe roditelja na nemogućnost dobivanja takvih informacija.

Predloženo je da se u kazneni zakon unese nova odredba kojom bi se vozačima – recidivistima koji po drugi put budu proglašeni krivima za izazivanje kaznenog djela iz prometa sa smrtnom posljedicom ili trajnim invaliditetom, obvezno izrekla trajna zabrana upravljanja svim kategorijama motornih vozila.

Također je predloženo da se prilikom izricanja kazne zabrane upravljanja motornim vozilom, umjesto dosadašnje prakse izricanja zabrane samo za kategoriju vozila kojom je počinjeno kazneno djelo, mjera zabrane vožnje odnosi na sve kategorije motornih vozila dotičnom počinitelju.

Osim ovih Udruga je iznijela i niz drugih prijedloga i zapažanja, te zatražila veću transparentnost i pomoć u boljem obavještavanju članova obitelji stradalih u prometu o cjelokupnoj proceduri, redoslijedu događanja i postojećoj dokumentaciji nakon prometne nesreće, te njihovim pravima.  U tom je pravcu predloženo da se izradi informativni letak s osnovnim podacima i obavijestima o nadležnostima i obvezama pojedinih institucija (MUP-a, državnog odvjetništva, općinskih i županijskih sudova, sudskih vještaka, osiguravajućih društava, o žalbenom postupku i sl.).

 

 

116 006

BESPLATNI BROJ ZA ŽRTVE KAZNENIH DJELA

vijesti

MEDULIN, 20.5.2013.

Na poligonu postavljenom ispred hotela „Holiday“ u Medulinu u organizaciji Udruge, djelatnika hotela i vrtića „ Ciciban“ održana je vrtićka biciklijada sa starijom skupinom djece.  Podršku su dali pripadnici prometne policije PP Pula. Prije biciklijade na poligonu u vrtiću je provjereno znanje iz prometa uz gledanje kazališne predstave i crtanih filmova te diskusije.  Na samom poligonu imali su pravi semafor, prometne znakove, pješački prijelaz, te su pokazali svoje poznavanje prometnih pravila i spretnost vožnje biciklom.

PAZIN,  16.5.2013.

U organizaciji Udruge, djelatnika Policijske postaje Pazin te Pazinskog kolegija u Klasičnoj gimnaziji održana je interaktivna radionica pod nazivom „Pijane naočale“, s učenicima I. razreda. Prvi put se u sklopu redovnog kurikuluma održala edukacija o opasnostima koje donosi korištenja sredstava ovisnosti u prometu. Radionica je bila odlično prihvaćena od strane učenika i odgajatelja.

 

 

VUKOVAR,  13.5.2013.

U organizaciji Udruge i AK „Polet“ iz Vukovara održane su radionice i predavanja djeci starijih skupina dječjih vrtića - Mitnica (Zečići), Vukovar (Pčelice) i Vukovar Novi (Jabučice). Cilj radionica i predavanja bio je prikazivanjem kazališne predstave i crtanih filmova upoznati djecu s opasnostima u prometu, te ih potaknuti na diskusiju. Djeca su pokazala veliki interes i puno znanja. Sudjelovalo je 100 djece.

U organizaciji udruge i AK „Polet“ iz Vukovara u OŠ Mitnica s učenicima dva VIII razreda održana je interaktivna radionica „Pijane naočale“ gdje su se učenici mogli upoznati s opasnostima u prometu. Naglasak je stavljen na opasnost koje donosi alkohol i alkoholizirani vozači. Sva događanja popratio je i Radio Vukovar.

SLAVONSKI BROD, 10.5.2013.

Potaknuti teškom nesrećom u kojoj su stradale tri učenice predstavnici Udruge sastali su se s ravnateljem Srednje škole Matije Antuna Reljkovića u Slavonskom Brodu, gdje su razgovarali o posljedicama nesreće i pitanju prometne sigurnosti škole. Predstavnici Udruge obišli su i mjesto nesreće.

ŽUPANJA, 8.-10.5.2013.

U organizaciji Udruge prvi put izvan Istarske županije održane su interaktivne radionice „Pijane naočale“ u školama - OŠ Ivan Goran Kovačić u Štitaru, OŠ Ivana Kozarca u Županji i OŠ fra Bernardina Tome Leakovića u Bošnjacima.  Radionice su održane u 11 (sedmih i osmih) razreda, a sudjelovalo 380 učenika. Cilj je bio povećanje prometne sigurnosti na cestama. Radionice su odlično prihvaćene. Aktivnosti udruge popratio je i Radio Županja.


ZAGREB, 7.5.2013. Hrvatski auto-klub

U organizaciji HAK-a Zagreb održan je stručni skup „Zaštita pješaka u cestovnom prometu“., te o povećanju sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima, a povodom Drugog UN-ovog globalnog tjedna cestovne sigurnosti, te Dana Željezničara RH. Skupu su prisustvovali i predstavnici Ministarstva prometa, MUP-a, te HŽ, Fakulteta prometnih znanosti Zagreb, Gradskog Ureda za promet i naše Udruge.

 

BUZET, 26.4.- 3.5.2013.

U Srednjoj školi u Buzetu u organizaciji Udruge održane su 4 interaktivne radionice pod nazivom „Sekunda koja mijenja život“. Polaznici radionica bili su po vlastitom izboru učenici maturantskih razreda. Na drugoj radionici zahvaljujući dobroj suradnji Udruge, Ministarstva pravosuđa, Uprave za zatvorski sustav, a u sklopu programa tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, učenici su imali priliku susresti se s tri zatvorenika (počinitelji kaznenih djela iz prometa) iz Kaznionice Valtura kraj Pule, koji su maturantima ispričali pod kojim okolnostima su počinili prometne nesreće sa smrtnim ishodom, te o posljedicama istih, kao i o tome kako izgleda biti u zatvoru te im poslali poruku kako se ne bi trebalo ponašati u prometu. Ovo je jedina edukativno preventivna interaktivna radionica – projekt takve vrste, koja se provodi u srednjim školama Hrvatske, a koja je sastavni dio Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama RH za 2011.–2020.g., posvećena povećanju prometne kulture i sigurnosti u prometu. Radionice se provode jedino u PGŽ-i (AK Rijeka) i u Istarskoj županiji (Udruga).

 

ZAGREB, 23.4.2013. HUKA

U organizaciji Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine, u hotelu Westin u Zagrebu je 23. travnja održan okrugli stol Sigurnost prometa na autocestama. Cilj je bio prikazati postojeće stanje sigurnosti na autocestama, aktivnosti i mjere koje društva za autoceste poduzimaju u svrhu pripreme za turističku sezonu i podizanja razine sigurnosti prometa na cestama te razmatranje daljnjeg poboljšanja. Skupu su prisustvovali i pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavnici MUP-a i naše Udruge. Skupu se u ime predsjednika udruge HUKA i direktora Bina-Istre, obratio Kristijan Santaleza, te Miljenko Girotto, predsjednik Tehničkog odbora HUKA za promet i sigurnost, te direktor Podružnice za održavanje Autoceste Rijeka – Zagreb te predstavnici društava Hrvatske autoceste, Autoceste Zagreb - Macelj i Zagreb – Lipovica.

 

PULA, 15. i 16.4.2013. GIMNAZIJA

U organizaciji Udruge u Gimnaziji Pula 15. i 16. travnja održane su interaktivne radionice s učenicima pet II. razreda. Cilj je bio upoznati mlade s opasnostima s kojima se susreću kao sudionici u cestovnom prometu, radi povećanja sigurnosti. Učenici su se upoznali s najčešćim uzročnicima prometnih nesreća, kao što su brzina, alkohol, opojna sredstva, umor, korištenje mobitela u vožnji, nekorištenje pojasa, nepoštivanje prometnih propisa i znakova i sl., te posljedicama prometnih nesreća.

 

RIJEKA, 14.4.2013.

Na poziv Mjesne zajednice Škurinje u Rijeci, predstavnik Udruge prisustvovao je akciji „Pit stop show cars“. Akcija je posvećena svima koji dodatno uređuju i preuređuju svoje automobile kako bi to ubuduće činili na siguran način, a s ciljem povećanja sigurnosti u prometu.

 

KRAPINSKO-ZAGORSKA ŽUPANIJA, 8.-11.4.2013.

Na poziv Mreže udruga Zagor naša Udruga je od 8. do 11. travnja sudjelovala u provođenju inicijative „Bez promila“. Nositelji su udruge mladih Krapinsko–zagorske županije, Policijska uprava, Odbor za sigurnost prometa i Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu. Cilj inicijative je osvijestiti mlade vozače o posljedicama vožnje pod utjecajem alkohola, te najčešćim uzrocima teških prometnih nesreća. Akcija se održala u 4 grada u četiri srednje škole u Oroslavju, Krapini, Pregradi i u Gimnaziji Antuna Gustava Matoša u Zaboku. Udruga je sudjelovala u akciji s projektom „Pijanih naočala“ , koje simuliraju alkoholizirano stanje. Učenici su noseći te naočale izvodili radnje poput vožnje biciklom, vožnju autom auto-škole po poligonu, hodanje po crti, slaganje elemenata, stavljanje ključa u bravu. Sudjelovalo je 1200 učenika iz sve četiri škole. Akciju je popratila HTV, Radio Kaj, Radio Stubica, TV Jabuka i Zagorski list. Uspjeh je bio iznad očekivanja. Održane su i četiri tribine na kojima se raspravljalo o opasnostima u prometu, u organizaciji Udruge i koncert na kojem je pjevao g. Josip Novoselec iz Koprivničkog Ivanca.

 

PULA, 2.4.2013. Prva privatna OŠ Juraj Dobrila

U Prvoj privatnoj osnovnoj školi RH u Puli u organizaciji Udruge s učenicima 6., 7. i 8. razreda održane su edukativne interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“. Cilj radionica bio je upoznati učenike s opasnostima koje vrebaju u prometu; poput alkohola, opojnih sredstava, brzine i nepoštivanja prometnih propisa.

vijesti

ZAGREB, 29.03.2013. AGENCIJA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE

Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović primio je predstavnike Udruge. Tema razgovora bila je cjeloživotna edukacija iz prometa u predškolskim i školskim ustanovama.  Razgovoru su prisustvovali zamjenica ravnatelja, te predstavnik Agencije za tehničku kulturu i predstavnica za osnovne škole.

 

 

BUZET, 28.03.2013. STRUČNI SKUP

Petu godinu za redom održan je Stručni skup na temu povećanja prometne sigurnosti na cestama u organizaciji Grada Buzeta, MUP-a, PP Buzet i Udruge pod nazivom „Edukacija djece i mladih u prometu“. Raspravljalo se o poboljšanju edukacije djece u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, u području sigurnosti cestovnog prometa.

Predavači su bili Eduard Samac (MUP, PUI,  Služba za sigurnost cestovnog prometa) s temom „Edukacija djece i mladih u području sigurnosti cestovnog prometa“, Nebojša Čelica, predsjednik Udruge obitelji osoba stradalih u prometu, s temom „Prometni odgoj djece i mladih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama“, mr. Nebojša Doder iz Državne uprave za ceste Kraljevine Norveške i član Udruge, s temom „Prometna obuka djece i mladih u lokalnoj zajednici (skandinavski model)“, Silvana Pavletić, ravnateljica dječjeg vrtića „Grdelin“ o „Prometnom odgoju u vrtićima“, te Mirjana Blažević, ravnateljica u OŠ „Vazmoslav Gržalja“ u Buzetu i mr. Meri Višić, psihologinja u OŠ „Vazmoslav Gržalja“ o „Prometnom odgoju u osnovnim školama“. Moderator je bio prof. dr. Hrvoje Baričević, profesor Sveučilišta u Rijeci, predsjednik Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta te voditelj više projekata iz sigurnosti prometa.

Opći je zaključak da u RH ne postoji sustavna i kontinuirana edukacija iz prometne kulture, a koja bi se trebala provoditi u svim odgojno-obrazovnim institucijama, te s rizičnom skupinom mladih od 18-24 g., kao i s osobama starijima od 65 godina.

ZAGREB, 11.03.2013. MUP – RADNI SASTANAK

Predstavnike Udruge na radnom sastanku u MUP-u primio je voditelj Službe za sigurnost prometa na cestama RH Goran Batur sa suradnicima Josipom Mataijom, voditeljem Odjela za sigurnost cestovnog prometa, te Mironom Huljkom iz Službe za sigurnost cestovnog prometa. Tema sastanka bila je provedba NPSCP RH 2011.-2020.g., te poboljšanja stanja sigurnosti u prometu. Razmatralo se pitanje kako zaustaviti recidiviste te smanjiti njihov broj. Razmatrala se mogućnost uvođenja Geografsko-informativnog sustava (GIS) prometnih nesreća korištenjem satelitskih i vektorskih karata, kao baze za formiranje Registra žrtava prometa, dalje uvođenje zakonske obveze tehničkog pregleda svih vozila koja sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, uvođenje zakonske obveze vršenja obdukcije svih osoba smrtno stradalih u prometnim nesrećama, uvođenje zakonske obveze vršenja analize krvi i urina počinitelja teških prometnih nesreća, osim na alkohol i na opojna sredstva i lijekove bez obzira na godine starosti, te obvezno izuzimanje mobitela kao dokaznog materijala kod svih teških prometnih nesreća.     

Predstavnici Udruge ukazali su i na potrebu dodatne edukacije djelatnika koji vrše očevide teških prometnih nesreća. Razmatralo se bolje obavještavanje članova obitelji stradalih u prometu o redoslijedu zakonom propisanih radnji prometne policije, državnog odvjetništva, te sudova i osiguravajućih društava. Predstavnici Udruge izrazili su zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom s MUP-om.

PULA, 19.02.2013. OŠ STOJA

U organizaciji Udruge održane su četiri interaktivne radionice  pod nazivom „Pijane naočale“. Sudjelovalo je 69 učenika sedmih i osmih razreda OŠ Stoja u Puli. Radionice su pokazale opasnosti u prometu na cestama, s naglaskom na probleme koje uzrokuje alkohol u prometu. Učenici su imali priliku uz korištenje četiri tipa „pijanih naočala“ vidjeti kako je u „alkoholiziranom stanju“ teško , a neki put i nemoguće izvršiti i najosnovnije radnje.

 

dnevnik.hr

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/zagrebacko-krizanje-jedno-od-najopasnijih-u-europi---285454.html

 

Ovo je križanje godinama jedno od najopasnijih u Europi!

o    Zagreb07.05.2013. Ivana Ivanda

Jedno od najrizičnijih prometnih križanja u Europi je Trg žrtava fašizma u Zagrebu. Obilježava se tjedan sigurnosti na cestama. Ove godine posvećen je pješacima koji su najranjivija skupina.

Križanje na Trgu žrtava fašizma je po istraživanju Eurotesta, u kojemu sudjeluje 30 gradova iz Europe, jedno od najopasnijih križanja koje je dobilo uvjerljivo najgoru moguću ocjenu -  vrlo loše. I to po svim segmentima.

Pješaci koji tuda prolaze izloženi su mnogim opasnostima, s jedne strane dvjema tramvajskim prugama koje se presijecaju jedna preko druge. Loša je preglednost i vidljivost, tako da je prava sreća ovdje uopće normalno prijeći s jedne na drugu stranu ulice. Dodatni problemi su jureći automobili i nepropisno parkirani automobili.

Nebojša Čelica kćer je izgubio u prometu prije šest godina. Jasmina je bila pješak, 22-godišnji vozač koji je na nju naletio ni dana nije proveo u zatvoru. 'To je bio strahoviti udarac. Mi nismo dobili ni onu minimalnu moralnu satisfakciju', kazao je Čelica, predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu.

Posljednjih pet godina - sigurnost na cestama se poboljšava, ali još uvijek kaskamo za Europom. U prva tri mjeseca 2013.g. poginulo je 55 osoba. Među njima 10 pješaka. Razlog svih prometnih nesreća gotovo isti - brzina. 'Podatak koji zabrinjava je da je u prosjeku svaki peti smrtno stradali sudionik u prometu upravo pješak', kazao je Josip Mataija, voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa. 

Najveći broj prometnih nesreća s pješacima događa se danju, ali najviše ih gine noću, kada je vidljivost znatno lošija. Po

statistikama, za 10 % nesreća krivi su sami pješaci, a za ostalih 90 % krivnja je na vozačima. 'Svijest ljudi je ono što je bitno za promijeniti da bi se sigurnost povećala', kazao je Veselin Biševac, pomoćnik ministra prometa.

Gotovo svakog tjedna svjedoci smo i obijesne jurnjave po ulicama. Nerijetko svoje opasne avanture mnogi snimaju mobitelom, potom se i hvale. Na kraju sve završi tragedijom. 'Voziti auto nije samo privilegija nego i odgovornost. I svaki onaj koji sjedne u vozilo mora biti svjestan toga da je odgovoran za sve ostale sudionike u prometu i za njihovu sigurnost', kazao je Damir Novak iz HAK-a.

Najkritičnija kategorija ona je mladih vozača koji precijene svoje sposobnosti za upravljačem, a podcijene uvjete koji ih dočekaju na cestama. Otkako je uvedeno kazneno djelo obijesne vožnje - u prva četiri mjeseca zabilježeno je 19 takvih slučajeva.

HAK je pokrenuo jednu inicijativu, a to je da apeliraju na sve sudionike prometa da u svom naselju, na putu do škole, ili posla, fotografiraju ukoliko uoče bilo kakvu opasnu cestu ili raskršće poput primjerice ovoga i da im pošalju.

Radit će to ljudi diljem svijeta u svojim autoklubovima, na kraju će se sve te šetnje kombinirati u jednu dugu stazu, koja će objediniti fotografije iz cijelog svijeta i apelirati na nadležne da napokon promijene neke stvari na cestama, jer kad se tragedija dogodi - onda je prekasno.

linkovi na emisije prometni kod radio ogulina


https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-03-30_Goran_Tratnjak.mp3
https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-04-27_Pino_Saina_I_Ania_Merlic.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-05-26_Ante_Kandzija_I_Ljiljana_Mikus.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-06-29_Darko_Grac_1_Dio.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-10-27_Darko_Grac_2_D.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-11-24_Nebojsa_Celica.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-12-22_Damir_Novak.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-01-19_Drazen_Zivcic.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-02-16_Zeljko_Stergar_1_Dio.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-03-16_Zeljko_Stergar_2_Dio.mp3

zagreb, sastanak u ministarstvu zdravlja 13.2.2013.g.

Tajnica Kabineta ministra Dijana Glavina primila je predstavnike Udruge Nebojšu Čelicu, Anitu Merlić i Marinu Radočaj, te pročelnicu Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva Ljiljanu Mikuš i pravnika Luku Lenića. Prisustvovale su i predstavnica Koalicije udruga u zdravstvu (KUZ) Sonja Babić, te Jasna Dvoršćak i Tatjana Bekić, dr. med. iz HZZO‐a. Teme sastanka su bile registar žrtava prometa u Hrvatskoj, edukacija za prevenciju prometnih nesreća, zdravstveni pregledi vozača, postupci u slučaju nesreće sa smrtnim ishodom.

Problem je što se u Hrvatskoj u raznim institucijama vode razni registri žrtava u prometnim nesrećama, te bi takve podatke trebalo ujediniti u jedan nacionalni registar. Udruga traži od Ministarstva podršku za uvođenje jedinstvenog registra. Ministarstvo s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo može poraditi na takvom registru.

Procjena materijalnih gubitaka i troškova s naslova prometnih nesreća u Hrvatskoj je 15,5 milijardi kuna. U Udruzi smatramo da je potrebno provoditi kvalitetnu edukaciju mlađe populacije školske dobi. Edukatori bi trebali biti iz Hitne medicinske pomoći, odnosno osobe koje su svakodnevno u tom poslu, a nositelj edukacije trebalo bi biti Ministarstvo zdravlja. Smatramo da bi u učenje budućih vozača o prvoj pomoći trebalo uključiti i učenje postupku samoocjenjivanja psihičke sposobnosti za vožnju.

Udruga predlaže da se uvede mogućnost drugog mišljenja koje će obvezati kandidate u auto školama na dodatne zdravstvene preglede. Drugo mišljenje davali bi ispitivači i instruktori auto-škola. Bilo bi potrebno uvesti obvezu izvanrednih zdravstvenih pregleda za recidiviste, odnosno one koji imaju više prometnih prekršaja ili nesreća. Trebalo bi educirati policijske službenike o tome kad je potrebno vozača uputiti na izvanredni zdravstveni pregled, a ne da policija tu mogućnost koristi samo kad je vozač odbio alkotestiranje ili ima više od 1,5 promila alkohola u krvi.

Doktori opće medicine morali bi dostavljati MUP‐u popis osoba koje su ovisnici o alkoholu ili opijatima, a Zavodi za hitnu medicinu bi trebali biti obvezni prijaviti MUP‐u svaku osobu koja se predozirala opojnim sredstvima. Trebalo bi formirati listu lijekova koja će sadržavati sve lijekove pod čijim se utjecajem ne može voziti. Za sada svaki doktor ima obvezu obavijestiti MUP ako ima saznanja o promjeni zdravstvenog stanja osobe koja vozi, a MUP ima pravo na osnovu te obavijesti zatražiti da se osoba podvrgne izvanrednom liječničkom pregledu. S prijedlozima se treba obratiti MUP‐u, jer je MUP nadležan za izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Udruga smatra da bi psiholog trebao biti prisutan kao dio HMP‐a na mjestu nesreće i u slučajevima kad policijski službenik ide obavijestiti obitelj o smrtnom slučaju. U takvim situacijama osobe su prepuštene same sebi i nemaju nikakvu psihološku pomoć koja im je itekako potrebna.



2007.-2012. pet godina djelovanja udruge

Medulin, 15.12.2012.

Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu održala je skupštinu na kojoj je svečano obilježila  petu godinu svog djelovanja. Udruga djeluje na području cijele Republike Hrvatske, kao i na međunarodnom nivou, a rezultati njenog djelovanja jasno su prepoznatljivi.

Ponosni smo na svoj doprinos smanjenju broja smrtno stradalih na hrvatskim cestama, koji je 2008.g. iznosio 665 smrtno stradalih, da bi se 2011. godine smanjio na 418.

Unatoč tome ne možemo biti potpuno zadovoljni, jer odgovorni političari, kako na nacionalnoj tako i na lokalnoj razini; još uvijek nisu u dovoljnoj mjeri prepoznali svu težinu problematike teških prometnih nesreća i nisu poduzeli sve potrebne i moguće mjere.  Zahvalni smo predsjedniku RH g. Ivi Josipoviću, koji je prepoznao ovu problematiku i koji je u ovoj godini dva puta primio predstavnike naše Udruge, od kojih je drugi prijem bio na radnoj razini.

Na nacionalnoj razini još uvijek ne djeluje Savjet za sigurnost cestovnog prometa koji bi bio logistički centar i  koordinator, a ne postoji ni Registar prometnih žrtava, koji bi bio baza podataka za analitički pristup.

Mnogobrojni vozači koji su nepoštivanjem zakona o sigurnosti prometa na cestama RH oduzeli ljudski život, još uvijek prolaze samo sa uvjetnim kaznama, što je članovima naše Udruge neprihvatljivo.

Veliki dio političara, pa tako i građana i medija, još uvijek smatra da je za sigurnost u prometu odgovorna jedino prometna policija, što naprosto nije točno,  jer je za povećanje sigurnosti u prometu potreban  interdisciplinarni pristup, bolja i kontinuirana edukacija iz prometne kulture, počevši od vrtića, osnovnih i srednjih škola, pa i nakon završetka auto-škole, sustavni i kvalitetni liječnički pregledi, kao i kontrolni pregledi, naročito recidivista. Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020.g. ima za cilj smanjiti smrtno stradalih za 50 %. Taj cilj iako plemenit, bit će teško ostvariti, jer taj program nije usklađen s europskim programom po kojem bi nositelj trebalo biti na Ministarstvo prometa, a ne MUP;  i  koji nalaže da svaka županija, općina i grad ima svoj vlastiti četverogodišnji program rada na prometnoj sigurnosti. Uloga psihologa u prometnoj sigurnosti potpuno je izostavljena, te je potrebno njihovo puno veće uključivanje u ovu problematiku.

Članovi udruge Obitelji osoba stradalih u prometu ističu potpuni izostanak psihološke pomoći  obiteljima stradalih u prvim danima nakon prometne nesreće, kao i nedostatak informiranja u sustavu djelovanja policije, državnog odvjetništva, sudova i osiguravajućih društava.

Iako Udrugu financijski ne podržava nijedno ministarstvo, niti bilo koja druga institucija, iz vlastitih je sredstava provela mnogobrojne projekte i organizirala mnoge stručne skupove za povećanje prometne sigurnosti, te dala pomoć obiteljima osoba stradalih u prometu.

Kao članica FEVR-a  (Europske federacije žrtava prometa) naša Udruga je i stalni savjetnik za sigurnost prometa pri UN-u. 

Udruga je na skupštini usvojila financijski plan, te program aktivnosti djelovanja za 2013.g. Predsjednik ostaje i dalje Nebojša Čelica. Za svoj doprinos povećanju prometne sigurnosti Udruga je u proteklom razdoblju dobila i niz priznanja.


skupština udruge 15.12.2012.

Iako je broj smrtno stradalih na cestama u 2010. g. smanjen sa 665 na 418 u odnosu na 2008.g., na godišnjoj skupštini udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, održanoj u Medulinu, istaknuto je da još nije u dovoljnoj mjeri prepoznata problematika prometnih nesreća te da se ne poduzimaju sve potrebne mjere. Na državnoj razini još uvijek ne djeluje Savjet za sigurnost cestovnog prometa, a ne postoji ni registar žrtava u prometu koji bio baza podataka za analitički pristup. Mnogi vozači koji su oduzeli nekome život još uvijek prolaze samo s uvjetnim kaznama, što je članovima naše Udruge neprihvatljivo, rekao je predsjednik Nebojša Čelica. Na skupštini je istaknuta nužnost uvođenja psihološke pomoći obiteljima stradalih te informiranja o radu policije, državnog odvjetništva, sudova i osiguravajućih društava. Za povećanje sigurnosti u prometu potreban je, ističu članovi Udruge, interdisciplinarni pristup, bolja i kontinuirana edukacija o prometnoj kulturi od vrtića nadalje, sustavni i kvalitetni liječnički pregledi, kao i kontrolni pregledi, posebice recidivista. Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa 2011. - 2020.g. cilja na smanjenje boja smrtno stradalih za 50 %. Taj plemeniti cilj bit će teško ostvariti, jer program nije usklađen s europskim.

Udruga u 2013.g. namjerava nastaviti s redovitim aktivnostima te i dalje pružati pravnu i psihološku pomoć obiteljima stradalih. Nastavit će se suradnja s MUP-om te predložiti izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, osnivanje nacionalnog Savjeta za sigurnost prometa na cestama te savjeta za sigurnost prometa po svim županijama, gradovima i općinama s obvezom izrade četverogodišnjih programa rada i godišnjim planovima. Nastavit će i suradnju s ministarstvima pravosuđa i zdravlja.

Trebaju nam psiholozi koji će pružati pomoć obiteljima stradalih, nadzor psihofizičke sposobnosti recidivista u prometu, izmjena zakona kojom bi obiteljski liječnici MUP-u dostavljali podatke o vozačima kojima je dokazan kronični alkoholizam ili ovisnost o drogama, edukacija građana za pružanje prve pomoći i uvođenje helikopterske službe Hitne medicinske pomoći. Udruga će Agenciji za odgoj i obrazovanje predstaviti program "Cjeloživotna edukacija iz prometne kulture" koji bi se trebao provoditi u vrtićima, školama i auto-školama.

(T. GRBIĆ, Glas Istre)

usluga pomoći putem besplatnih telefona

PULA, 14.12.2012. OBITELJSKI CENTAR ISTARKE ŽUPANIJE

U Obiteljskom centru Istarske županije završen je ciklus edukativnih radionica pružateljima usluga pomoći putem besplatnih telefona na području županije. Priznanja o završenom tečaju edukacije polaznicima je uručila dožupanica Viviana Benussi, a ispred Udruge priznanje je primio predsjednik Udruge  Nebojša Čelica.

 

Talijanska srednja škola Dante Aligieri Pula

11.12.2012. 

U Talijanskoj srednjoj školi podjelom diploma uspješno je završen ciklus radionica „Sekunda koja mijenja život“, kojima je cilj educirati i potaknuti mlade, kao jednu od rizičnih skupina u prometu na veći oprez i preuzimanje odgovornosti za vlastitu, kao i za sigurnost ostalih sudionika u prometu. Polaznici radionica bili su po vlastitom izboru učenici završnih razreda. U sklopu četvrte radionice, zahvaljujući dobroj suradnji Udruge, Ministarstva pravosuđa, Uprave za zatvorski sustav, u sklopu tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, učenici su imali priliku susresti se s tri zatvorenika iz Kaznionice Valtura kraj Pule, koji su dali svoje iskaze o načinu i okolnostima pod kojima su izazvali prometne nesreće, u kojima su smrtno stradali drugi sudionici prometa. Učenicima su pričali o tome kako izgleda zatvorski život i u kojoj se mjeri nakon nesreće promijenio njihov život, te život njihovih obitelji.

Na istoj radionici učenicu su imali priliku čuti i  roditelje čija su djeca izgubila život u prometu, zbog bahatih i nesavjesnih vozača. Oba iskaza ostavila su dubok dojam na sve prisutne.

Udruga se zahvaljuje ravnateljici Škole i pedagoginji Ester Jadreško, koje su svojim sudjelovanjem dale podršku i omogućile provođenje ovih radionica, te voditelju i supervizoru tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, Želimiru Franjiću iz Kaznionice Lipovica- Popovača, na podršci i sudjelovanju i pripremi radionica. Svi učenici izrazili su zadovoljstvo i dali podršku u daljnjem provođenju ovih radionica.


buzet 10.12.2012.

"Pijane naočale" koje simuliraju vožnju pod utjecajem alkohola, isprobali su jučer osnovci buzetske škole. Doduše, nisu probali voziti s njima jer su premladi, ali su zato hodali po ravnoj crti i pokušavali staviti ključ u bravu. Ovisno o intenzitetu "alkoholiziranosti", sve im je to bila nemoguća misija! Interaktivna radionica "Pijane naočale" projekt je udruge Obitelji osoba stradalih u prometu koji se u istarskim osnovnim i srednjim školama provodi već četvrtu godinu.

Nemoguća je misija ravno hodati s "pijanim naočalama" (G. ČALIĆ ŠVERKO)

U suradnji s buzetskom Policijskom postajom članovi pulske Udruge u Dječjem vrtiću Grdelin održali su dječju radionicu za polaznike starije grupe. U Osnovnoj školi Vazmoslava Gržalje radili su sa sedmašima i osmašima. Prikazivali su edukativne filmove o utjecaju deset vrsta droga i alkohola na vozače, kao i edukativni film o opasnostima korištenja mobitela za vrijeme vožnje.

U praktičnom dijelu osnovci su isprobali četiri tipa tzv. pijanih naočala koje simuliraju utjecaj alkohola od 0,4 do 1,7 promila. Radionice s polaznicima vrtića i škole na tragu su želje udruge da se u Hrvatsku uvede cjeloživotna edukacija iz prometne kulture. Uzor su nam skandinavske zemlje koje takvim projektima obuhvaćaju djecu već od druge godine života i kontinuirano ih provode kroz osnovnu i srednju školu pa i nakon polaganja vozačkog ispita, što u Hrvatskoj ne postoji, iako su upravo prometne nesreće uzrok najvećeg broja nasilnih smrti u Hrvatskoj. U dvadeset godina hrvatske neovisnosti u prometu je poginulo više ljudi nego u Domovinskom ratu. U prometnim nesrećama u protekla dva desetljeća bilo je 17.000 poginulih i 420.000 ozlijeđenih, a Vlada i nadležne institucije još nisu poduzele sve što je potrebno da se taj broj smanji, upozorio je predsjednik Udruge obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica.

(G. ČALIĆ ŠVERKO, Glas Istre)

ludi provodi vode u smrt

Emisiju HTV-a 8. kat voditeljice Danijele Trbović, od 21.11.2012.g. možete pogledati na slijedećem linku --

http://www.hrt.hr/index.php?id=enz&tx_ttnews[cat]=384&cHash=a97927e085



svjetski dan sjećanja na žrtve prometa


Članovi udruge Obitelji osoba stradalih u prometu uz prisutnost predstavnika Policije i Hitne medicinske pomoći danas su na Gradskom groblju paljenjem svijeća kod Centralnog križa obilježili Svjetski dan sjećanja na žrtve prometa. Ovaj dan povezuje sve žrtve u prometu. Ovim činom podsjećamo sve na žrtve u prometu i podsjećamo institucije da čine više kako bi se smanjio broj poginulih. Nažalost, u Hrvatskoj se još premalo govori o žrtvama u prometu kojih je čak 17 tisuća od samostalnosti, rekao je predsjednik udruge Nebojša Čelica Kao udruga činimo sve što možemo kako bi utjecali na smanjenje broja poginulih u prometu i činimo sve kako bi se pomoglo obiteljima osoba koje su stradale u prometu jer i dalje ne postoji sustavna psihološka pomoć za obitelji koje su u prometu izgubile svoje voljene. To se treba mijenjati, rekao je Čelica, dodajući također da smatra da su kazne za vozače koji oduzimaju život u prometu preblage. Više od 90 % takvih vozača dobije uvjetnu kaznu, rekao je Čelica, ne skrivajući suze kao i svi koji su danas došli odati počast poginulima. Dodao je da smatra da bi se prometna nesreća s poginulom osobom trebala tretirati kao svako drugo kazneno djelo. Od prošle godine sjećanje na sve poginule u prometu sastavni je dio strategije "Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama 2011-2020". (Napisala i snimila N. SOFTIĆ, Glas Istre)

Aktivnosti Policijske uprave Primorsko-goranske iz Rijeke možete vidjeti na linku -- http://www.primorsko-goranska.policija.hr/MainPu.aspx?id=142327


Naša će Udruga i ove godine obilježiti Svjetski dan sjećanja na žrtve prometa.

Centralno obilježavanje bit će na Gradskom groblju Monte Ghiro u Puli kod Središnjeg križa u subotu 17.11.2012. s početkom u 11,00 sati.

Obilježavanje će se održati i u Rijeci u petak 16.11.2012. u 11,00 sati, sa press konferencijom na  adresi: Adamićeva 10/II, a nakon toga na gradskom groblju Kozala.

U Svibovcu Podravskom 17.11.2012. u Društvenom domu u 18,00 sati.

U Koprivničkom Ivancu 18.11.2012. na mjesnom groblju s početkom u 10,00 sati.

Pozivamo vas da nam svojim prisustvom date podršku.



Svjetski dan sjećanja u organizaciji nevladinih udruga (ujedinjenih u FEVR, Europsku federaciju žrtava prometa) počeo se obilježavati u Velikoj Britaniji od 1993.g., a UN je 2005.g. donio Rezoluciju kojom se pozivaju vlade svih zemalja da na nacionalnom nivou, obilježe taj dan treće nedjelje u studenom. U Republici Hrvatskoj nevladine udruge obilježavaju taj dan od 2004.g. Obilježavanje Svjetskog dana 2011.g. postalo je sastavni dio strategije „Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama RH za period 2011-2020. g.„

Zašto je značajno obilježavanje  Svjetskog dana sjećanja na žrtve prometnih nesreća

- Nedostatak informacija o žrtvama prometnih nesreća stvara ravnodušnost i nebrigu cijelog društva

- Sjećanje na stradale i razgovor o žrtvama prometnih nesreća imaju preventivni učinak

     - Dobivena pozornost predstavlja poziv vladi i državnim službama na provođenje nacionalnog programa sigurnosti u cestovnom prometu

     -  Zavjera šutnje o smrtno stradalima oblik je kolektivnog zlostavljanja, šutnja je dio kolektivnog zatvaranja oči pred istinom

     -  Poručuje društvu da su posljedice prometnih nesreća nepromjenjive i trajne

         Obilježavanje Dana sjećanja povezuje žrtve prometnih nesreća u cijelom svijetu, bez obzira na njihovu rasnu ili vjersku pripadnost

Od stjecanja neovisnosti Republike Hrvatske 1991.g. do danas, na našim je cestama:

-  SMRTNO STRADALO (u periodu do 30 dana nakon nesreće) --------------        14.700 osoba 

- SMRTNO STRADALO (nakon 30 dana od nesreće)  ----------      2.200 osoba

-   UKUPNO OZLIJEĐENO ----------   420.457 osoba

-   OD TOGA TEŠKO OZLIJEĐENO - 96.901 osoba

-   OD TOGA S TRAJNIM INVALIDITETOM  -------------------------------     17.480 osoba

Drugim riječima, smrtno je stradao cijeli jedan grad veličine Poreča ili Samobora! Ozlijeđeno je osoba veličine grada Splita i cijele Istarske županije! Procjenjuje se da demografski gubici iznose     -----    146.000   osoba.

BROJ SMRTNO STRADALIH I OZLIJEĐENIH NA HRVATSKIM CESTAMA PREMAŠIO JE BROJ ŽRTAVA DOMOVINSKOG RATA!

Domovinski rat je završio, ali stradavanja na cestama svakodnevno se i dalje nastavljaju ...

PROMETNE NESREĆE NISU SAMO PROBLEM OBITELJI STRADALIH, ONE SU --         

-      općedruštveni problem

-           veliki psihološki

-           moralni

-           duhovni

-           demografski

-           i materijalni gubitak cijele zajednice

Iako je ljudski život od neprocjenjive vrijednosti, materijalni gubici  s naslova   intervencija HMP, JVP, policije, štete na vozilima i infrastrukturi, gubitak radne sposobnosti (privremeno i trajno, prekvalifikacija, invalidske mirovine i ostalo).

MATERIJALNI GUBICI S NASLOVA PROMETNIH NESREĆA U RH KREĆU SE IZMEĐU 10 i 12  milijarda kuna godišnje (procjena Udruge). Prema procjenama nekih ekonomskih stručnjaka RH one iznose 2 - 4  %  godišnjeg BDP.

U prvih 9 mj. 2012.g. na hrvatskim cestama:

    -   Gotovo svaka 3. poginula osoba bila je pod utjecajem alkohola!

     -   Svaka 6. poginula osoba bila je pješak!

        -   Svaka 5. poginula osoba bila je mladi vozač (16 – 24 g.)!

     -   Svaka 17. poginula osoba bila je bez položenog vozačkog ispita

      - 62  %  svih prometnih nesreća prouzročili su alkoholizirani vozači, mladi  (16  -24 g.) i vozači bez položenog vozačkog ispita!

-  35  %  svih prometnih nesreća prouzročeno je nepropisnom i neprilagođenom brzinom!  

70  %  svih prometnih nesreća sa smrtnim ishodom događa se u naseljenim mjestima! 

Prometne nesreće ne događaju se uvijek samo nekom drugom! Mnogi bi se trebali zapitati zašto misle da se baš njima to ne može dogoditi!


zagreb, znanstveno-stručni forum

05.11.2012.  ZAGREB

U kampusu Borongaj u organizaciji Fakulteta prometnih znanosti održan je znanstveno-stručni forum „Sigurnost cestovnog prometa u lokalnoj zajednici - gradu Zagrebu“. Prijedloge o poboljšanju sigurnosti prometa u Zagrebu iznijeli su profesori: dr. Rajko Horvat na temu „Nacionalna strategija sigurnosti cestovnog prometa s primjenom u lokalnoj zajednici“, dr. Ljupko Šimunović, „Sigurnost ranjivih korisnika cestovnog prometa u Zagrebu, dr. Goran Zovak, „Značaj tehničke ispravnosti vozila na sigurnost cestovnog prometa“, dr. Sadko Mandžuka, „Značaj i uloga novih tehnologija na sigurnost cestovnog prometa.“

Poseban gost bio je mr. Nebojša Doder  iz  Državne uprave za ceste Kraljevine Norveške i član naše Udruge, koji je prezentacijom naziva „Principi rada na prometnoj sigurnosti u lokalnoj zajednici“ iznio dugogodišnja pozitivna iskustva skandinavskih zemalja u radu na organizaciji i ulozi lokalne zajednice u sigurnosti cestovnog prometa.

Skupu su prisustvovali predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture,  MUP-a, te Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Iz diskusije treba istaknuti mr. Ljiljanu Mikuš, pročelnicu Sekcije za prometnu psihologiju pri Hrvatskom psihološkom društvu, koja je istaknula značaj i ulogu čovjeka u svim segmentima prometne sigurnosti, od projektiranja cesta i vozila kao i sustava upravljanja, do korištenja. Istaknula je veću potrebu za prisustvo psihologa u svim segmentima prometne sigurnosti, te predložila osnivanje katedre za prometnu psihologiju.

U ime prisutnih članova Udruge za diskusiju se javio predsjednik Udruge Nebojša Čelica. Govorio je o nedostatku organizacije i koordinacije, nedostatku interdisciplinarnog pristupa na državnom, te na regionalnom i lokalnom nivou. Osim nacionalnog programa ne postoje programi i planovi prometne sigurnosti na nivou županija i gradova, kao ni nacionalni savjet za sigurnost prometa, koji bi bio glavni koordinator. Iako postojeći europski akcijski programi jasno govore o ulogama i odgovornostima lokalne zajednice, to se u RH još uvijek nije primijenilo. Istaknuo je da unatoč velikom broju smrtno stradalih i ozlijeđenih u prometu, što je najveći uzročnik nasilne smrti u RH, nisu poduzete sve potrebne mjere.

Nadležnima su upućeni slijedeći zaključci:

1. Rad na prometnoj sigurnosti u nacionalnim okvirima treba se zasnivati na etici, znanju i podjeli odgovornosti između sudionika koji u njemu učestvuju.

2. Većina prometnih nesreća (preko 75 %) dešava se na području urbanih prostora (gradova i općina). Uspješan rad na poboljšanju cestovne sigurnosti treba temeljiti na dobroj organizaciji rada na lokalnom nivou (primjer dobre EU prakse i skandinavskih zemalja). Posebnu pažnju treba posvetiti problemu parkiranja u urbanim prostorima.

3. Iskustva skandinavskih zemalja u proteklih 40 godina, dokazuju da se uspješan rad na poboljšanju prometne sigurnosti može ostvariti provođenjem „Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH“. Treba podržati osnivanje županijskih i lokalnih Savjeta za sigurnost cestovnog prometa, koji su u funkciji bolje i efikasnije provedbe zadatka na povećanju stupnja sigurnosti, što podrazumijeva podizanje nivoa znanja i razumijevanja nastanka prometnih nesreća kod svih koji učestvuju u kreiranju, upravljanju i korištenju cestovnog prometnog sustava.

4. Radi boljih rezultata na povećanju cestovne prometne sigurnosti i operativnijeg „Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa“, potrebno je intenzivirati  multidisciplinarni znanstveno-stručni rad na istraživanju uzroka i posljedica prometnih nesreća. Harmonizirati i objediniti podatke vezane za sigurnost cestovnog prometa na nacionalnom i regionalnim nivoima, te ih učiniti javno dostupnim.

5. Rad na povećanju stupnja cestovne prometne sigurnosti treba temeljiti na intenzivnijem preventivnom radu svih segmenata, što obuhvaća i primjenu svih mjera na povećanju stupnja sigurnosti, koje imaju dokazan pozitivan učinak.

6. Sagledavanje mogućnosti primjene različitih ITS usluga i tehnologija, koje doprinose sigurnosti u prometu, nužno je uključiti u nacionalne „Programe sigurnosti u cestovnom prometu“.



škole u puli

PULA, 29.10.2012.g.  Talijanska srednja škola Dante Alighieri

Po prvi put u organizaciji udruge Obitelji stradalih u prometu održana je interaktivna radionica s učenicima dva prva razreda, na temu opasnosti i prevencije koje donosi alkohol i droga u prometu. Prikazani su video spotovi o djelovanju  različitih vrsta droga, lijekova i alkohola na psihomotorične sposobnosti vozača. O tome su se učenici sami mogli uvjeriti  uz pomoć „PIJANIH  NAOČALA„ koje simuliraju 4 stadija alkoholiziranosti.  Mogli su se upoznati i s količinom te vrstom alkoholnih pića koja dovode do različitih stadija alkoholiziranosti.

Bilo je hodanja po traci (više pored nje), umetanja ključa u bravu, ubacivanja elemenata u kocku i slično. Uz puno smijeha učenici su se uvjerili kako već i kod ispijanja malih količina alkoholnih pića obavljanje i najjednostavnijih radnji postaje problem.

U sklopu radionice prikazan je i film s videospotovima i pjesmom za trojicu poginulih mladića u Bošnjacima kraj Županje – Alkohol i brzina koja ubija. Radionicu je vodio Nebojša Čelica uz podršku prof. Ester Jadreško (nositeljice školskog programa za prevenciju protiv ovisnosti).



PULA, 08.11.2012.g. OŠ Stoja

I Osnovna škola Stoja uključila se u program prevencije ovisnosti. Učenici 7. razreda sudjelovali su u interaktivnoj radionici koju je organizirala udruga Obitelji osoba stradalih u prometu. Tema je bila upoznavanje s opasnostima koje vrebaju u prometu, kao posljedica konzumacije različitih droga, alkohola i lijekova. Učenici su isprobali „PIJANE NAOČALE„ te je bilo puno smijeha. Izrazili su veliko zadovoljstvo radionicom u kojoj su prikazani i kratki videospotovi upozorenja. Radionicu je vodio Nebojša Čelica, predsjednik Udruge uz podršku razrednika Darka Karlovića i pedagoginje škole Marine Tkalčec. Suradnja u OŠ Stoja će se nastaviti i s ostalim razredima.


PULA, 03.12.2012., GIMNAZIJA PULA

Sa učenicima drugih razreda Gimnazije, članovi Udruge proveli su interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“ sa ciljem edukacije i prevencije o opasnostima u prometu, a do kojih dolazi uslijed konzumacije alkohola, raznih opojnih sredstava i lijekova. Učenici su bili aktivni sudionici, a na kraju se ispunjavala anonimna anketa.



PULA, 04.12. I 07.12.2012. OŠ KAŠTANJER

U sklopu Mjeseca borbe protiv ovisnosti, Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu provela je interaktivne radionice  pod nazivom „Pijane naočale“ sa tri osma razreda Osnovne škole Kaštanjer.



PULA, 06.12.2012. OŠ CENTAR

U Osnovnoj školi Centar sa dva sedma razreda provedene su interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“, koje su izazvale veliko zanimanje učenika i puno smijeha. Na ovaj način Udruga upoznaje učenike sa opasnostima od prekomjerne konzumacije alkohola i korištenja opojnih droga u prometu.



promocija albuma pjesama Josipa Novoselca

Koprivnički  Ivanec, 13.10.2012.g

U Društvenom domu pred više od stotinu posjetitelja, održana je promocija albuma pjesama Josipa Novoselca, oca pokojnog Renata, tragično preminulog u prometnoj nesreći u 23-oj g. života. 13 pjesama osobno je otpjevao otac u spomen na svog pokojnog sina, te za sve poginule u prometu. Tekstove je napisao pjesnik Nenad Marinac, uglazbio Josip Novoselec u aranžmanu glazbenika Gordane i Miroslava Evačića. Potporu projektu dala je i Koprivničko-križevačka županija. Otac je iz ljubavi prema sinu pronašao snage da pjeva, ali dok je on pjevao svi su dvorani plakali, nitko nije mogao zadržati suze....

Događaj su upotpunili i poznati Duo Bemijan, kantautori Ana i Miroslav Betlehem, te prijatelji Renata koji su recitirali pjesme Nenada Marinca, a svoje je recitirao i pjesnik Stjepan Golubić. Pozdravni govor održao je načelnik općine Koprivnički Ivanec Božidar Vrabec, te predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica.

Skupu su prisustvovali i djelatnici Prometne policije PU Koprivnica, te bivši predsjednik Hrvatske seljačke stranke Josip Friščić. Skupu se obratio i svećenik Nikola Bukovčan.

Iz zbirke pjesama Nenada Marinca, pjesmu koja je otpjevao Josip Novoselec: 

I  NEBO JE PLAKALO ZA TOBOM

S kim ujutro kavu piješ

U oblaku kom se kriješ

Kako ti je sada gore

Mnoge ruke za te mole

 

Da li vidiš moju muku

I stisnutu desnu ruku

Ne dam se, ti mi snage daješ

Da koračam po božjem tragu


I nebo je plakalo za tobom

I ono ti je reklo zbogom

Šetali smo po istoj cesti

Još jednom mi ćemo se sresti 

 

Iz zbirke pjesama HIROVITA RIJEKA Miroslava Betlehema izdvajamo jednu:

BIĆE DRAGO

Ne znaš niti sama

Da si samnom često

Mada si daleko

Moj te pogled prati

 

Imaš u mom srcu

Svoje toplo mjesto

Koliko mi značiš

Ti to možeš znati 

 

Ti si biće drago

Misli moje maziš

Duša mi treperi

Kad se sjetim tebe

 

Uspomene čuvam

A ti na me paziš

I često poželim

Vidjet te kraj sebe

 

Znam sve su to želje

Moje mašte sjena

Sva su moja htjenja

Nestvarna i teška

 

Al je moja duša

S tvojom zagrljena

Željna tvog pogleda i

Tvog toplog smješka


FEVR Luxembourg

Luxembourg, 21 -23. rujna 2012.g.

Udruga je sa svojim delegatom, kao član sudjelovala na godišnjoj skupštini FEVR-a (Europske federacije udruga obitelji stradalih u prometu). Naša Udruga jedina je iz Hrvatske članica FEVR-a. Kao stalni savjetnik za sigurnost cestovnog prometa pri UN-u FEVR je i ove godine konferenciju posvetio zagovaranju poboljšanja i povećanja sigurnosti u prometu, te većem pravu i zaštiti  prava žrtava cestovnog prometa.

Na konferenciji su sudjelovale 24 udruge iz 17 zemalja. Predsjednik FEVR-a Jeannot Mersch poželio je dobrodošlicu, Manuel Ramos predstavio članice, gradonačelnik Junglistera u općini Gonderange primio članove na službenoj inauguraciji Spomenika žrtvama prometa u Weimerichu. Govor je održao ministar prometa, izvedena je himna žrtava uz blagoslov nadbiskupa Luxembourga (koji predstavlja sve religije).

Ministar pravosuđa Luxemburga predstavio je zakon za žrtve kriminala i nasilja, Viviane Reding dopredsjednica Europske komisije za pravosuđe govorila o Paketu za žrtve EK, Me Saint Peirre, odvjetnik iz Francuske govorio o poboljšanju situacije žrtava cestovnog prometa i o ubrzanju postupka obeštećenja, tzv. Badinterovom zakonu.

Aktivnosti FEVR-a u proteklom periodu:

1. Nula alkohola:

- ETSC (Europsko vijeće za sigurnost prometa) pripremio je dokumente o konzumaciji alkohola u vožnji, da se komentira preporuka EU komisije koja zagovara 0,0 alkohola kao dugoročnu viziju.

- Alcolocks - kao dobra mjera za recidiviste.

- 23.travnja - konferencija rješavanja problema vožnje pod utjecajem alkohola Sim Kallas. Detalji na  www.etsc.eu

2. Smanjenje opasnosti na cestama:

-  Podnijet je zahtjev za članstvo u novom globalnom savezu nevladinih organizacija za sigurnost cestovnog prometa.

- Studeni 2011.: UNRSC (Suradnja za sigurnost na cestama UN) je imao sastanak u Ženevi za Globalni savez nevladinih organizacija za sigurnost u prometu.

- Studeni 2011.: sastanak glavnog vijeća ETSC (Europsko vijeće za sigurnost prometa) u Ateni.

- 24.travnja  2012.:sastanak Glavnog vijeća u Bruxellesu (izvješće u CoMe 1-4).

- 23.travnja 2012.: konferencija rješavanja problema vožnje pod  utjecajem alkohola Sim Kallas. Više detalja na  www.etsc.eu

-14 -15.svibnja 2012. radionica belgijskog Instituta za sigurnost u prometu (IBRS) o ograničenju brzine od 30 km/h u stambenim područjima.

- 1-2.lipnja 2012. panel diskusija o europskoj sigurnosti cestovnog prometa u Spa Francochamps, tijekom godišnje generalne skupštine GRSP (Partnerstva za globalnu sigurnost na cestama).

- 20. lipnja 2012. godišnja konferencija PIN (Partneri u njezi bolesnika) u Bruxellesu.

- 7. kolovoza 2012. Fondation de Luxembourg.

- 6. rujna 2012. Bruxelles - Bestpoint konferencija.

- na sastanku WP1 (UN radne skupine za sigurnost cestovnog prometa) u studenom 2011.g. i ožujku 2012. u Ženevi 63. sjednica.

- praćenje  MDCI (multidisciplinarna istrage prometnih nesreća).

- 14. svibnja 2012. sastanak s predstavnicima inicijative Promet/okoliš Wallonie o aktivnosti smanjenja snage automobila pri konstrukciji, FEVR pridružen No Mega Trucks inicijativi. Više podataka na  www.nomegastrucks.eu

3.Prava žrtava :

- CEPS (Centar za europske političke studije) konzultirali FEVR o dostupnim uslugama podrške žrtvama u zemljama članicama.

- SCID  studija.

- U travnju javna rasprava o EU strategiji za smanjenje ozljeda nastalih u prometnim nesrećama.

-7. rujna 2012.g. Groningen, Nizozemska, međunarodna konferencija o kaznenoj odgovornosti za teške prometne prekršaje, posvećena trendu u EU zemljama, proširenje opsega istrage prometnih prekršaja i povećanje maksimalne kazne.  Istaknuta je važnost prevencije, te rečeno da tamo gdje ona ne daje rezultate potrebna je i kazna.  

Zahtjev za prijem u FEVR ove godine podnijele su i udruge iz Škotske, Srbije i Belgije.

FEVR će nastaviti s aktivnostima za smanjenje opasnosti i broja žrtava na cestama, te dodatno raditi na projektima zaštite prava i oporavku žrtava prometa. Pažnja će biti posvećena medijima da bi objektivnije izvještavali javnost o razmjerima i posljedicama prometnih nesreća (ne samo o vrhu ledenog brijega ...).

2013.g. skupština FEVR-a održat će se u Istambulu.

Fotoalbum na: http://www.fevr.org/new/wp-content/uploads/2012/09/Fotoalbum-1.pdf

biciklijada u vranji

01.07.2012. VRANJA- OPĆINA LUPOGLAV, ISTRA



U organizaciji udruge građana „Balidor“ iz Vranje, udruge Obitelji osoba stradalih u prometu i Policijske postaje Pazin, te donacijom Bina-Istre i Mjesnog odbora Vranja, održana je druga Biciklijada naziva “Sigurno i vješto biciklom u prometu“, za djecu uzrasta od 5 do 14 g. Članovi Udruge su na dijelu zatvorene prometnice u Vranji postavili prometni poligon sa znakovima i pravim semaforima. Sudjelovalo je 28-ero djece, svrstanih u nekoliko dobnih kategorija. Na početku djelatnici PP Pazin prikazali su edukativne filmove, te upoznali djecu s osnovnim pravilima i opasnostima vezanim za korištenje bicikla u prometu, te dijelovima koji su nužni za ispravan bicikl.
Udruga obitelji osoba stradalih u prometu ove je godine djeci omogućila da probaju tzv. „pijane naočale“, naočale koje simuliraju različite stadije alkoholiziranosti od 0,4 do 1,7 promila. Djeca su slagala kockicu, otključavala bravu i sl., što nije bilo nimalo lako s tim naočalama na nosu; a bilo je i puno smijeha. Najmlađi su radili crteže na temu prometa. Na kraju su svi učesnici dobili pismeno priznanje za sudjelovanje, a najbolji medalje i biciklističke kacige.
Udruga „Balidor“ svim učesnicima je nakon natjecanja dala i okrjepu u vidu sendviča i sokova. Natjecanje je prošlo u pravom sportskom duhu uz burno navijanje i podršku više od stotinu okupljenih članova obitelji i prijatelja.

Slike Biciklijade možete vidjeti i na fb stranici udruge građana Balidor

<http://www.facebook.com/pages/Udruga-gra%C4%91ana-Balidor/111867432232439>





podrška žrtvama i svjedocima

ZAGREB, 19.06.2012.

Ministarstvo pravosuđa RH, Samostalni sektor za podršku žrtvama i svjedocima

Predstavnici Udruge na sastanku s načelnicom Sektora g. Tatijanom Vučetić; iznijeli su niz prijedloga te primjedbi koje se odnose na zakonske odredbe i postojeću sudsku praksu, vezano za kaznena djela iz prometa. Iznijeli su prijedloge koje bi trebalo razmotriti radi postizanja veće pravednosti i poštivanja prava nakon događanja teških prometnih nesreća. Bilo je govora o načinu obavještavanja obitelji poginulih, zaštiti prava žrtve, zaštiti prava članova obitelji poginulih od beskrupuloznih odvjetničkih timova koji se javljaju odmah nakon nesreće, prava na informaciju, prava roditelja kao oštećenika, prava na uviđaj, izuzimanju dokaznih materijala i sl. Dalje, o radu općinskih i županijskih državnih odvjetništava, o radu sudova i  uvjeta u sudnici, te neprihvatljivo niskim sudskim presudama počiniteljima kaznenih djela sa smrtnom posljedicom iz prometa, odnosno u većini slučajeva samo uvjetnim kaznama ili kaznama zatvora koje su na minimumu. Iznesene su primjedbe na olakotne okolnosti počiniteljima kaznenih djela iz prometa. Ima primjera da se čak spominje i „podobnost obitelji počinitelja“.

Predloženo je da se zajednički poradi na boljem obavještavanju članova obitelji stradalih u prometu, izradom brošure koja će upućivati na slijed radnji nakon prometne nesreće od strane državnih institucija, te pravima oštećenika. Načelnica Sektora upoznala je predstavnike Udruge s kvalitetnim promjena koje je Ministarstvo pravosuđa predložilo prilikom izrade prijedloga novog kaznenog zakona i zakona o kaznenom postupku, te zakona o sigurnosti cestovnog prometa, koje omogućuju veću zaštitu prava članova obitelji smrtno stradalih i teško povrijeđenih u prometu. Osnovan je Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama, kojima se obitelji stradalih u prometu mogu obratiti za pomoć.

 

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama, za više informacija obratite nam se:

U ZAGREBU:

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Zagrebu (Glavni ured)

Trg Nikole Šubića Zrinskog 5, 10000 Zagreb

soba 84/II

Tel: + 385 (0)1 4801-062

Fax: + 385 (0)1 4801-062

mail: Podrska-svjedocima-zg@pravosudje.hr

 

Općinski kazneni sud u Zagrebu (podružnica)

Ilica 207,10000 Zagreb

Tel: + 385 (0)1 3477-381

 

U OSIJEKU

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud  u Osijeku

Europska avenija 7, 31000 Osijek

soba 35

Tel.+ 385(0)31 228-500

mail: Podrska-svjedocima@zsos.pravosudje.hr


U  VUKOVARU

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Vukovaru

Županijska 33, 32000 Vukovar

Tel : +385 (0)32 452-529

Fax  +385 (0)32 452-529

mail: Podrska-svjedocima-vu@pravosudje.hr

 

U ZADRU

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Zadru

Borelli 9, 23000 Zadar

Tel: +385 (0)23 203-640

Fax: +385 (0)23 203-641

mail: Podrska-svjedocima@pravosudje.hr

 

U SPLITU

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Splitu

Gundulićeva 29a

Tel: 021 387-543

Fax: 021 387-660

mail: podrska-svjedocima-st@pravosudje.hr

 

U SISKU

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Sisku

Trg Lj. Posavskog 5

Tel: 044 525-731

Fax. 044 811-755

mail: podrska-svjedocima-sk@zssk.pravosudje.hr

 

U RIJECI

Odjel za organiziranje i pružanje podrške svjedocima i žrtvama

Županijski sud u Rijeci

Žrtava fašizma 7

Tel: 051 355-645

Fax: 051 355-645

mail: podrska-svjedocima-ri@pravosudje.hr


Ne živite u Zagrebu, Osijeku, Vukovaru, Zadru, Splitu, Sisku ili Rijeci? Svejedno nas možete kontaktirati!

sekcija za prometnu psihologiju

15.06.2012.  ZAGREB

U prostorijama  Hrvatskog psihološkog društva održan je 12. sastanak Sekcije za prometnu psihologiju. Pročelnica Sekcije mr. Ljiljana Mikuš podnijela je izvještaj o aktivnostima u proteklom razdoblju, pa je održana prezentacija Dubravke Svilar Blažinić i Ljiljane Mikuš: "Prikaz ključnih faktora u obuci vozača za sigurnu vožnju".

Sastanku je prisustvovao i predsjednik naše Udruge, Nebojša Čelica, čime je nastavljena višegodišnja dobra suradnja. Udruga daje punu podršku radu Sekcije, koja daje veliki doprinos povećanju sigurnosti u prometu na hrvatskim cestama. Razmatrane su mogućnosti daljnjih zajedničkih akcija na povećanju prometne sigurnosti.

tekst prezentacije u nastavku --


Pantovčak 25.5.2012.

Na poziv Predsjednika RH dr Ive Josipovića, organiziran je sastanak izaslanstva Udruge obitelji osoba stradalih u prometu s predstavnicima Ministarstva unutarnjih poslova, Pomorstva, prometa i infrastrukture, te Ministarstva pravosuđa. Predsjednik Republike je svojim autoritetom želio potaknuti sustavnu prevenciju stradavanja u prometu, kao i raspravu o neadekvatnom kažnjavanju počinitelja prometnih nesreća s tragičnim posljedicama. Sastanku su prisustvovali: ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i pomoćnik ministra prometa Jasmin Krizmanić, ispred MUP-a načelnik uprave Policije – Dubravko Teur i načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Boris Orlović, ispred Ministarstva pravosuđa Tatijana Vučetić, državna tajnica, savjetnica Predsjednika za društvene djelatnosti Zrinka Vrabec Mojzeš, Saša Perković, savjetnik Predsjednika za nacionalnu sigurnost, a ispred Udruge: Anita Merlić, Elda Oguić, Željko Marković, te Nebojša Čelica. Sastanku su prisustvovali i  predstavnici motociklista Karavana za život, bikeri na cesti, Mladen Stjepan Vitković i Damir Ilić, koji su iznijeli probleme motociklista.

Predstavnici Udruge iznijeli su prijedloge Novog cjelovitog pristupa sigurnosti u prometu pod nazivom „10 koraka do sigurne ceste“. Tim prijedlozima, koji su sukladni  4. Akcijskom programu Europske unije za Desetljeće sigurnosti u prometu 2011.-2020.g., zagovara se veća odgovornost županija i lokalnih zajednica, uz osnivanje županijskih i lokalnih savjeta za sigurnost u cestovnom prometu, uz zakonsku obvezu izrađivanja četverogodišnjeg programa rada. Predlaže se osnivanje Registra prometnih nesreća RH kao baze podataka, a osnova koje bi bio Geografsko informativni sustav (GIS)  prometnih nesreća baziran na ortofoto i vektorskim kartama sa točnim geografskim koordinatama prometnih nesreća. Predloženo je i osnivanje Nacionalnog savjeta za sigurnost cestovnog prometa, te inicijativa za cjeloživotnu i kontinuiranu edukaciju iz prometne kulture koja bi bila obvezna u svim predškolskim i školskim ustanovama. Izraženo je zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom sa MUP-om, kao i  Ministarstvom pravosuđa, ali i nezadovoljstvo neadekvatnim kažnjavanjem počinitelja prometnih nesreća s tragičnim posljedicama, odnosno niskim, često samo uvjetnim kaznama. Kako bi  se dostigli ambiciozni ciljevi zacrtani Nacionalnim programom sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020.g., kojima je cilj smanjenje smrtno stradalih za 50 %, Udruga smatra da pored MUP-a, svoj doprinos trebaju dati i Ministarstvo prometa, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstvo zdravlja, te Ministarstvo pravosuđa, jer imaju značajan utjecaj na stanje sigurnosti u cestovnom prometu. Dogovorena je daljnja suradnja navedenih ministarstava i Udruge.

geografsko-informativni sustav prometnih nesreća

Na inicijativu udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, u organizaciji Savjeta za sigurnost  prometa na cestama Istarske županije 18.5.2012. u Puli je održan stručni skup na temu Geografsko-informativni sustav (GIS) prometnih nesreća.

Skupu su prisustvovali u ime Županije Josip Zidarić, pročelnik Odjela za održivi razvoj i Patricija Smoljan, pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu; Sandra Perinić, predstavnica HGK, Županijske komore Pula; Davor Tomičić, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave istarske; predstavnici PU Primorsko-goranske županije; predstavnik udruge Sigurnost u prometu iz Zagreba, Dubravko Šmigmator; predstavnici Savjeta PGŽ i Savjeta IŽ, te tvrtke KvarnerCad iz Matulja.

Geografski informatički sustav već se 11 g. primjenjuje u Primorsko-goranskoj županiji. Program koji su osmislili djelatnici KvarnerCada bazira se na ortofoto i vektorskim kartama. Program omogućuje uvid u sva mjesta prometnih nesreća, koje su se dogodile  na području PGŽ, s točnim pozicioniranjem po geografskim koordinatama. Omogućuje izbor podataka svih nesreća po vremenu, posljedicama, sudionicima, po dobu dana i brojnim drugim podacima. Prezentaciju programa iznio je Predrag Šaša. Tajnik Savjeta za sigurnost cestovnog prometa PGŽ, Zdravko Lisac iznio je 11-godišnje iskustvo i praksu primjene GIS-a, te opisao njegove korisnike. Predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica prezentirao je prijedlog Udruge o formiranju Registra prometnih nesreća RH, kao projekt  pod nazivom REPRON. Registar kao baza podataka o stanju prometnica, vozila, nesreća i drugih podataka, bio bi osnova za stručni i analitički pristup povećanju sigurnosti u cestovnom prometu.


Nebojša Doder iz Državne uprave za ceste Kraljevine Norveške i član naše Udruge, prezentirao je 35-godišnje iskustvo skandinavskih zemalja s postojanjem registra prometnih nesreća, kao dijela nacionalne banke podataka Norveške. Teme su tako prvi put javno prezentirane u Hrvatskoj, s jasnom porukom da se samo uvođenjem tehnologija i novog pristupa mogu postići zacrtani ciljevi iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020.g. Nositelj projekta GIS i osnivač Registra prometnih nesreća RH bilo bi Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.


Decentraliziranje cesta u Hrvatskoj - crne točke sanira lokalna vlast

Pod istim financijskim uvjetima nerazvrstane ceste povjeravaju se lokalnoj i regionalnoj upravi da u konkretnijem bližem kontaktu s korisnicima omoguće bržu sanaciju problema

Vlada je počela s projektom decentralizacije u upravljanju cestama. Na sjednici 15.3.2012.g. usvojena je Uredba o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta na autoceste, državne, županijske i lokalne ceste.  Proces je najavio još u veljači bivši ministar mora, prometa i infrastrukture Zlatko Komadina, rekao je da su za provođenje decentralizacije zaslužni predstavnici jedinica lokalne samouprave koji već dulje upozoravaju. Slijedi donošenje odluke o razvrstavanju javnih cesta kojom će se definirati nadležnost upravitelja javnih cesta. Donijet će se i odluke o cestama na području velikih gradova koje prestaju biti javne. O kolikom je problemu riječ govori i činjenica da je hrvatska cestovna mreža duga 60.000 kilometara. Prema dosadašnjem razvrstavanju, 29,5 tisuća kilometara su javne ceste, ostalo su nerazvrstane, čije je upravljanje povjereno lokalnoj i regionalnoj samoupravi.

Prema riječima Marine Halužan, glasnogovornice ministra mora, prometa i infrastrukture, postupkom razvrstavanja odredit će se predmet upravljanja i gospodarenja cestovnih subjekata (Hrvatske ceste., Hrvatske autoceste, županijske uprave za ceste, Grad Zagreb), a popisom cesta koje prestaju biti javne, nakon postupka primopredaje velikim gradovima i sjedištima županija u nadležnost (građenje i održavanje), prepuštaju se županijske i lokalne ceste na njihovu području, te postaju nerazvrstane.

Novac za održavanje, rekonstrukciju i građenje nerazvrstanih cesta osigurava se dijelom iz godišnje naknade i naknade za financiranje građenja i održavanja javnih cesta iz trošarine za gorivo, proporcionalno udjelu dužine tih nerazvrstanih cesta u ukupnoj dužini županijskih i lokalnih cesta prije novih odluka. To bi trebalo biti dobro za vozače, bilo da je riječ o sanaciji crnih točki na koje se lokalno stanovništvo žali, jer predstavljaju veliku opasnost za sigurnost prometa ili da je riječ o oštećenim ili derutnim cestama. 

Dosadašnja su iskustva pokazala da su državne tvrtke u takvim slučajevima često sporo reagirale, što zbog manjeg prioriteta cesta, ili nepoznavanje sredine. Ovako će se za nerazvrstane ceste brinuti lokalna i regionalna samouprava, koja će se za njih i njihovo održavanje i građenje dobivati i novac. Budući da lokalni čelnici prvi znaju za probleme, sad neće morati tražiti novac od države već će moći, tj. morati odmah reagirati, te sanirati oštećenje.

Bojan Terglav, Revija HAK-a


prometni kod

Emisiju Prometni kod na RADIO OGULINU možete slušati na --
www.radio-ogulin.hr
Prometni kod

Prometni kod 2

Prometni kod 3

https://www.dropbox.com/sh/ga5wxahkjqw9wcj/HEkbkuaf9m/Prometni_Kod_2012-11-24_Nebojsa_Celica.mp3

http://s2.iqstreaming.com/cast/start/rogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202012-11-24%20Nebojsa%20Celica.mp3

U programu Radio Ogulina 30.3.2012.g. započeo je ciklus emisija pod nazivom "Prometni kod", koju uređuje i vodi Tina Trivanović, u  suradnji s udrugom Obitelji osoba stradalih u prometu. Emisiju se može pratiti jednom mjesečno, petkom, s početkom u 12 sati i 15 minuta. U «Prometnom kodu» bavit će se kompleksnom problematikom sigurnosti cestovnog prometa, koja objedinjuje rad čitavog spektra nadležnih institucija i ustanova, te civilnih udruga. Ugostit će čitav niz relevantnih prometnih stručnjaka, predstavnika auto škola, HAK-a, MUP-a, psihologa, sudskih vještaka, ali i same sudionike teških prometnih nesreća, te članove njihovih obitelji.
Koliko je ova, na žalost u nas još uvijek društveno prihvatljiva problematika, unatoč izuzetno velikom broju poginulih u prometnim nesrećama doista važan problem ne samo u nas već i u svijetu, svjedoči činjenica da su Ujedinjeni narodi odlučili proglasiti naredno desetljeće desetljećem sigurnosti u cestovnom prometu.

skup u buzetu

03.04.2012.  BUZET  

U  organizaciji Grada Buzeta, Policijske postaje Buzet i udruge Obitelji osoba stradalih u prometu održan je stručni skup pod nazivom: Osobe starije (treće) životne dobi u prometu, te Prometni odgoj od vrtića do autoškole. Skup je otvorio dogradonačelnik Siniša Žulić. Teme skupa bili su najugroženiji sudionici u prometu, djeca i mladi i osobe starije životne dobi 60+. Moderator skupa bio je: prof. dr. Hrvoje Baričević, profesor Sveučilišta u Rijeci, predsjednik Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta, voditelj više projekata iz sigurnosti prometa. Predavači su bili: Denis Merlić, načelnik Policijske postaje Buzet, s temom Podaci iz Buzeta-statistika o učešću starijih osoba u prometnim nesrećama; dr. med. Daliborka-Dalija Bilić,voditeljica Hitne medicinske pomoći u Buzetu - Najčešće ozljede starijih osoba i utjecaj lijekova na sigurnost u prometu; Zlatko Bočkal, mag. psych. - Starije osobe u prometu; mr. Nebojša Doder, Državna uprava za ceste Kraljevine Norveške i član Udruge: Treća životna dob i promet – skandinavska iskustva i mjere.

Za temu Prometni odgoj od vrtića do škole Denis Merlić je govorio o temi: Uloga prometne policije u prometnom odgoju djece i mladih-iskustva i statistika; dr. Daliborka-Dalija Bilić: Vrste i posljedice ozljeda djece i mladih u cestovnom prometu, mr. Zlatko Bočkal: Stvaranje stavova prema prometu kod mladih do 14.g. starosti; dr. med. Dragan Lovrović, predstojnik u Psihijatrijskoj bolnici Lopača: Percepcija opasnosti u prometu djece i mladih te psihološke posljedice nesreća; mr. Nebojša Doder: Uloga lokalne zajednice u povećanju sigurnosti djece i mladih u prometu – skandinavska iskustva i mjere.


pula, županijski savjet za sigurnost prometa 29.3.2012.


U HGK Županijskoj komori u Puli održan je stručni skup „Uloga lokalne zajednice u sigurnosti cestovnog prometa prema modelu EU“. Pozdravni govor je održao predsjednik Savjeta za sigurnost prometa IŽ g. Boris Siljan, a skup je otvorio dožupan Istarske županije g. Vedran Grubišić. Tajnik Savjeta IŽ, g. Stanko Kancelar predstavio je program rada Savjeta za sigurnost prometa IŽ 2012.-2015.g., rađen prema iskustvima skandinavskih zemalja. G. Zdravko Lisac predstavio je rad i organizaciju takvog savjeta Primorsko-goranske županije, te njihova iskustva u 14 godina rada. Predsjednik udrugeVarna pot iz Slovenije, g. Robert Štaba prezentirao je ulogu nevladinih organizacija u sigurnosti cestovnog prometa u Sloveniji te konkretne rezultate postignute na povećanju sigurnosti. Mr Nebojša Doder, vodeći inženjer u Državnoj upravi za ceste Kraljevine Norveške i član udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, govorio je o iskustvima skandinavskih zemalja, bitnoj ulozi koju lokalne zajednice (gradovi, općine, županije) imaju u sigurnosti cestovnog prometa. Moderator skupa bio je dr. Hrvoje Baričević, profesor s Pomorskog fakulteta Rijeka. Zaključci skupa bit će upućeni nadležnim institucijama, na lokalnoj i državnoj razini.



Cilj nam je da se do 2015.g. broj stradalih u prometu u Istri smanji za 20 %, a do isteka Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa da se brojka prepolovi, čime bi se do 2020.g. Istra znatno približila zemljama koje već niz godina imaju odlične rezultate u području sigurnosti prometa.
Savjet, koji je već jednom osnovan pri Županiji 2005.g. nije zaživio, u novom je sastavu, na čelu s Borisom Siljanom iz Auto kluba Pula- Rovinj krenuo lani. Svoj nastanak zahvaljuje upornosti udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, te predsjednika Nebojše Čelice koji je više od godine dana apelirao nadležnima da učine nešto kako bi se smanjila poražavajuća statistika prometnih nesreća u Istri, gora od državnog prosjeka.
Kako je istaknuo tajnik Savjeta Stanko Kancelar, do 2015.g. broj poginulih trebao bi se smanjiti na 14, za razliku od 2010.g. kad je život u prometu izgubilo 25 osoba. Da bi ostvarili ovakav ambiciozan cilj, u Savjetu ističu da je potrebno dobiti stvarnu, ne samo deklarativnu podršku županijskih tijela, te da se u njegovu realizaciju uključe pojedinci i civilno društvo.
Već se uočava pozitivan trend u smanjenom broju žrtava prometa, iako je u ovom trenutku prave razloge teško objasniti. Lani je tako smrtnih slučajeva bilo 17, dok se od 2006. do 2009. kretao iznad 30. Naglasak rada Savjeta bit će na edukaciji građana i promjeni ponašanja sudionika u prometu, boljoj prometnoj infrastrukturi, učinkovitijoj medicinskoj pomoći nakon prometnih nesreća te stvaranju takvih savjeta na razini gradova i općina jer se u mjesnom prometu događa najveći broj nesreća.
Upravo je zato poruka skupa bila pojačati ulogu lokalne zajednice kao što to čine u EU-u, no predstavnici lokalnih uprava nisu se odazvali u očekivanom broju. (M. Jerin, Glas Istre)

U svijetu godišnje u prometu pogine 1,3 milijuna ljudi
Prometna nesreća peti je uzrok smrtnosti u svijetu, a najčešće odnosi mlade živote. U svijetu godišnje u prometu pogine 1,3 milijuna ljudi, a još ih pet milijuna biva teško ozlijeđeno. Ukoliko se situacija ne promijeni, prognoze govore da će 2020. g. na cestama umrijeti 2,4 milijuna ljudi.

zagreb

Predstavnici  Udruge prisustvovali su predavanjima za cestovne prijevoznike u organizaciji tvrtke Business Media Croatia, izdavača magazina Kamion&Bus, 13.3. u Zagrebu.

Bosiljko Zlopaša, pomoćnik ravnatelja Carinske uprave RH govorio je o jedinstvenom provoznom postupku i pojednostavljenim procedurama carinjenja koje stupaju na snagu 1.7.2012. Ivan Kesić iz Uprave prometne inspekcije Ministarstva prometa govorio je o izmjenama zakona o mobilnim radnicima, te upozorio prijevoznike na povećanje kazni za prometne prekršaje pri ulasku Hrvatske u EU. Izlaganje o problemima hrvatskih cestovnih prijevoznika, udruženju, te edukacijama imao je Marijan Banelli, direktor GIU Hrvatski cestovni prijevoznik.

Stručni magazin Kamion&Bus, čiji su urednici članovi međunarodnog žirija za izbor International Truck of the Year, Van of the Year te Bus&Coach of theYear, uručio je nagrade za gospodarska vozila 2012.g., te najprodavanije marke tih vozila u Hrvatskoj. Prestižnu nagradu Truck of the Year 2012. osvojio je novi Mercedes-Benz Actros, nagradu Van of the Year 2102. dobio je Renault Kangoo Z.E., a VDL Futura 2 je Coach of the Year 2012.  

 

susret s predsjednikom republike 10.3.2012.

ZAGREB, PANTOVČAK, 10.03.2012.

Predsjednik RH dr Ivo Josipović primio je delegaciju Udruge:

1. Anitu Merlić, iz Buzeta, dopredsjednicu

2. Eldu Oguić, iz Rijeke, predsjednicu Udruge PGŽ-e

3. Josipa Novoselca, iz Koprivničkog Ivanca, člana

4. Željka Markovića, iz Zagreba, člana

5. Milana Salacana, iz Opuzena, člana

6. Nebojšu Čelicu, iz Medulina, predsjednika Udruge

Predstavnici Udruge upoznali su Predsjednika RH s osnovnim ciljevima i djelovanjem Udruge, te iznijeli svoje prijedloge za povećanje sigurnosti u cestovnom prometu. Upoznali su ga i s problemima koje imaju članovi obitelji smrtno stradalih i teško ozlijeđenih u prometnim nesrećama - dugo čekanje na početak sudskih procesa, kao i predugo trajanje tih procesa, nedovoljno dugo čuvanje uzoraka kao dokaznog materijala, te preblage kazne počiniteljima kaznenih djela iz prometa, naročito recidivistima.

Predsjedniku su predani prijedlozi Udruge  „Novi pristup sigurnosti u prometu - 10 koraka do sigurne ceste“, te prikaz ljudskih i materijalnih gubitaka (u nastavku):

 

GUBICI REPUBLIKE HRVATSKE ZBOG PROMETNIH NEREĆA U PERIODU 1991.-2011. g.

SMRTNO  STRADALIH (u vremenu do 30 dana nakon nesreće) - 14.417  osoba

UKUPNO OZLIJEĐENIH - 408.192 osoba / OD TOGA TEŠKO OZLIJEĐENIH - 94.551 osoba

Izvor:  Bilteni o sigurnosti cestovnog prometa MUP-a RH

UMRLI (od posljedica prometnih nesreća nakon 30 dana) - 2.100 osoba

TRAJNI  INVALIDITET (od posljedica prometnih nesreća) - 17.400 osoba

MATERIJALNI GUBICI (s naslova materijalne štete, intervencija, liječenja i rehabilitacija, privremenog i trajnog gubitka radne sposobnosti, prekvalifikacija, osiguranja i dr.) GODIŠNJE IZNOSE između 10 i 12 milijardi kuna

Izvor: procjena Udruge, na osnovu podataka Državnog zavoda za statistiku RH, Saveza osoba sa invaliditetom, te ostalih izvora

Prema iskustvenim podacima zemalja EU, na 1 euro koji se uloži u preventivu, kroz uštedu se vraća 12 – 15 eura.


izvor fotografija - Ured Predsjednika RH, snimila Marija Kundek, službeni fotograf

radionice s "pijanim naočalama"

PULA,  OŠ Tone Peruška

Predstavnici udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, u suradnji s ravnateljem Osnovne škole Tone Peruška Kristijanom Cinkopanom i psihologinjom Romanom Nićiforović-Kliček, uspješno su završili ciklus od ukupno 8 interaktivnih radionica.

 

Voditelj projekta bio je Nebojša Čelica. Ciklus je započeo 25.01., te završio 07.03.2012.g., a sudjelovalo je 125 učenika šestih, sedmih i osmih razreda. Cilj interaktivnih radionica bio je upoznati učenike tih razreda s opasnostima i štetnim posljedicama konzumiranja alkoholnih pića. Posebno je pozornost posvećena opasnostima u cestovnom prometu.

Na radionicama kroz didaktičke vježbe učenici su ispunjavali zadatke koristeći četiri tipa „pijanih naočala“ koje simuliraju stanje alkoholiziranosti (0,4 - 1,7 promila), ovisno o količinama alkohola koji se konzumira (piva, vina ili žestokih pića). Pozorno su pratili program i aktivno sudjelovali.

Radionice su izuzetno dobro prihvaćene, a bilo je i puno smijeha. Na kraju su učenici ispunjavali anonimne anketne listiće iz kojih je vidljivo kako oni gledaju na alkohol i opasnost vezane uz njega, kakva su im osobna iskustva, te iskustva prijatelja u konzumiranju alkohola.

stručni skup sigurnost u cestovnom prometu

Analiza stanja u 2011.g. s prijedlozima za poboljšanje

Zagreb, 16.01.2012.

 

Tijekom 2011.g. u prometnim nesrećama poginulo je 415 osoba, 11 manje nego godinu ranije, što je najmanje od osamostaljenja Hrvatske, čulo se na skupu Hrvatske automobilske udruge. Mjesec u kojem je lani poginulo najviše osoba je rujan, kad je živote izgubilo 50 osoba. Slijedi špica turističke sezone, srpanj s 47 poginulih, kolovoz s 43 i lipanj s 40, rekao je Boris Orlović, načelnik Odjela za sigurnost u cestovnom prometu MUP-a.

Očekivano, najviše je poginulih u Zagrebačkoj županiji, 76, slijede Primorsko-goranska s 34 poginula i Splitsko-dalmatinska s 30.

2011.g. povećao se broj poginulih motociklista, biciklista, mopedista, te osoba u automobilima, dok se smanjio broj pješaka. Čak 80 % prometnih nesreća dogodi se u gradovima.

 

Nužna su kapitalna ulaganja bilo da se uvode nadzemni ili podzemni sustavi prvenstveno radi povećanja gradskog željezničkog prometa. Uvođenje zdrave konkurencije u taksi prijevoz pokazuje kolike se promišljenim mjerama mogu postići bitne promjene, rekla je Gordana Štefančić s Fakulteta prometnih znanosti.

 

Za svoj doprinos u povećanju sigurnost cestovnog prometa Hrvatska automobilska udruga nagradila je Borisa Orlovića iz MUP-a, predsjednika uprave Centra za vozila Davorina Pavlovića, ravnatelja Klinike za traumatologiju Antu Muljačića i predsjednika Udruge osoba stradalih u prometu Nebojšu Čelicu.

 

 

prijedlog

PRIJEDLOG MJERA ZA POBOLJŠANJE STANJA U CESTOVNOM PROMETU REPUBLIKE HRVATSKE

 

1.Organizacija rada i procesa

 

Željeni ciljevi rada na prometnoj sigurnosti mogu se ostvariti jedino planskim, koordiniranim i dugoročnim aktivnostima usmjerenim k svim elementima koje čine cestovni prometni sustav. Neophodno je da se organizacija rada zasniva na 3 principa:                      

§ Teritorijalnom: rad treba organizirati na nivou države, županija i lokalnih zajednica.

§    Organizacijskom: u rad treba uključiti političke organe, administrativne i operativne organe, sva tri teritorijalna nivoa.

§    Stručnom: rad na prometnoj sigurnosti zasniva se na stručnim dostignućima, u njemu sudjeluju stručno kvalificirani predstavnici pojedinih organizacija i udruga.

 

1.      Usvajanje jasne vizije -“Vizija nula”

 

Bez jasno definirane i općeprihvaćene vizije teško se mogu definirati i ostvariti željeni ciljevi u radu na prometnoj sigurnosti. Vizija ne predstavlja konkretan plan, ona je glavni cilj koji definira dugoročan pravac svih aktivnosti unutar rada na prometnoj sigurnosti. “Vizija 0” nije sama po sebi cilj u klasičnom smislu, već način razmišljanja kojim se određuje osnova za rad na prometnoj sigurnosti, u vezi organizacije i provođenja. Vizija se bazira na 3 premise:

        

§   Etika: svaki čovjek je jedinstven i nezamjenjiv i za društvo je neprihvatljivo da ljudi gube živote koristeći jedan umjetni (u biti tehnički) sustav.

§    Znanje: fizičke i psihičke osobine korisnika cestovnog prometnog sustava moraju se koristiti kao ishodište za planiranje, gradnju, održavanje i korištenje sustava. Cestovni sustav svojim izgledom i osobinama treba navoditi učesnike na sigurno ponašanje u prometu i omogućiti zaštitu od fatalnih posljedica eventualne nesreće nastale kao rezultat ljudske pogreške.

 §    Odgovornost: i učesnici u prometu i institucije vlasti imaju odgovornost za stanje cestovne prometne sigurnosti. Učesnici u prometu imaju odgovornost za svoje ponašanje i postupke koji moraju biti u skladu s važećim pravilima. Institucije vlasti imaju odgovornost da fizički izgled cestovnog sustava, kao i sustav propisa i kontrole bude takav da učesnike u prometu stimulira i navodi da svoje ponašanje usklade s propisima.

 

2.    Definirane realizacije zadatih ciljeva:

            <