Novosti

obilježen je svjetski dan sjećanja na žrtve prometa



video na --
https://www.youtube.com/watch?v=S1GIIdrCi14


Povodom obilježavanja Svjetskog dana sjećanja na žrtve prometnih nesreća, Udruga Sigurnost u prometu i udruga Obitelji osoba stradalih u prometu, pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika RH, 14.11.2014. u Hrvatskom novinarskom društvu obilježen je Svjetski Dan.

Sudjelovali su izaslanik Predsjednika RH Ive Josipovića, savjetnik za obranu u Uredu Predsjednika Zlatko Gareljić, predsjednik Udruge Sigurnost u prometu Ivo Jelušić, zamjenica Pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Mira Pekeč Knežević, predstavnici Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture, Grada Zagreba i drugi.

Ispred MUP-a RH obilježavanju je prisustvovao službenik Ravnateljstva policije, Službe za sigurnost cestovnog prometa Miron Huljak koji je održao prezentaciju o stanju sigurnosti u prometu, ukazao na opasnosti u cestovnom prometu, iznijevši niz statističkih pokazatelja MUP-a te istaknuo: Unatoč brojci od preko 16.000 smrtno stradalih od osamostaljenja RH i gotovo 110.000 teško ozlijeđenih osoba, iz godine u godinu MUP bilježi pad prometnih nesreća. Danas je broj smrtno stradalih za 73 % manji u odnosu na 1990.g.

Prigodne prezentacije o sigurnosti u cestovnom prometu održali su tajnik Udruge Sigurnost u prometu Georg Davor Lisičin i predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica, koji je ukazao na potrebu cijelog društva i nadležnih državnih tijela da ulažu više u sigurnost cestovnog prometa, a posebno u prevenciju prometnih nesreća. Smrt u prometu nije prirodna pojava, to je nasilna smrt i kao takvu ne možemo je mirno prihvatiti. Javnost je potrebno senzibilizirati na žrtve prometnih nesreća i tako spasiti nečije živote – naglasio je.

Kao najopasniji vozači u prometu oni su pod utjecajem alkohola i opojnih sredstava, agresivni i vozači skloni brzoj vožnji te oni s nedovoljno iskustva.


Udruga je organizirala događanja na tri lokacije - u Puli na groblju okupljanje članova kako bi zapalili svijeće za sve one koji su poginuli na cestama u Hrvatskoj 2013. g., u Koprivničkom Ivanecu, te na groblju Mirogoj u Zagrebu.




FEVR manifest 2014 - Generalna skupština u Ljubljani, 19.-21. rujan 2014.

Službeni podaci kažu da je u 2013. g. na europskim cestama 26.025  osoba smrtno stradalo u prometu, dok je 300.000 ljudi povrijeđeno. Na Generalnoj skupštini FEVR-a izraženi su slijedeći zahtjevi:

Europska direktiva koja utvrđuje minimalne standarde prava, potpore i zaštite žrtava zločina, pa i žrtava prometa, mora biti u potpunosti primijenjena u svim zemljama članicama. Strategija cestovne sigurnosti svih zemalja treba uključiti reakciju nakon udesa  („Post Crash Responce“): istragu, progon počinitelja i potporu žrtvama prometa.

Zdravstvene službe trebaju preuzeti vodstvo u programu smanjenja žrtava prometa, a prometne nesreće moraju biti uključene u EU stupove javnog zdravstva. (Sramotno je i nečuveno da prometni udesi nisu uključeni u sedam EU stupova javnog zdravstva /2013-2017./!  A kao potpuna suprotnost izostanku ovog uzroka desetkovanja mladih u Europi, jedna od uključenih stavki je i „dostojno starenje“ europskih građana.

Bolnički i policijski podaci trebaju biti povezani da pruže jasniju i točniju sliku stradavanja u prometu, a ograničenje od 30 dana koje se primjenjuje u klasifikaciji žrtava prometa; mora biti izbrisano.

Države članice moraju prilagoditi VIZIJU NULA („Vision zero“) svim sudionicima prometa, jer je svaka smrt i povreda u prometu mnogo više od pukog broja.  Riječ je o stvarnim ljudima i obiteljskim tragedijama. Ne nazivajte ove smrti i ozbiljne povrede nezgodama/ nesrećama: sudar/ udes - nije nesreća.


nove emisije prometni kod na radiju ogulin

https://dl.dropboxusercontent.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2014-11-22_-_Marina_Radocaj.mp3

https://dl.dropboxusercontent.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2014-10-11_Iva_Anic.mp3

http://s1.iqstreaming.com/start/radioogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202014-06-07%20Tomislav%20Skreblin.mp3

http://s1.iqstreaming.com/start/radioogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202014-05-10%20Davor%20Brcic.mp3

https://www.dropbox.com/s/nvhp07nawl9p41j/Prometni_Kod_2014-04-12_Zelimir_Franic.mp3

http://s1.iqstreaming.com/start/radioogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202014-01-18%20Nives%20Grguric.mp3

http://s1.iqstreaming.com/start/radioogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202014-02-15%20Luka%20Lenic.mp3

http://s1.iqstreaming.com/start/radioogulin/ondemand/Prometni%20Kod/Prometni%20Kod%202014-03-15%20Gordana%20Antic%20-%20Sego.mp3

 


smanjenje broja stradalih u prometnim nesrećama


Europska unija postigla je veliki napredak u smanjenju broja stradalih u prometnim nesrećama tijekom posljednih desetak godina, a glavni razlozi su promjena svijesti vozača te nove sigurnosne tehnologije u automobilima.

link --
http://dnevnik.hr/vijesti/automotiv/u-zadnjih-10-godina-prepolovio-se-broj-smrtno-stradalih-u-prometnim-nesrecama---334836.html

Nedavno je objavljen izvještaj Europskog vijeća za sigurnost u prometu kojime su predstavljeni trendovi u sigurnosti putnika u automobilskoj industriji.

Oko 240.000 putnika u automobilima poginulo je u prometnim nesrećama na europskim prometnicama u razdoblju od 2001. do 2012. godine. Ipak, u odnosu na 27.000 smrtno stradalih 2001. godine taj broj je i više nego prepolovljen 2012. kad je zabilježeno 12.345 smrtno stradalih. A iako je smanjenje broja stradalih od 55% impresivan rezultat i to je 12.345 previše kad govorimo o ljudskim životima.

Drugim riječima, sigurnost vozača i putnika u automobilima najviše je napredovala od svih ostalih sudionika u prometu (motociklista, pješaka...) i to uvođenjem raznih sigurnosnih mjera koje su nastupile tijekom posljednjih desetak godina.

To je zapravo i logično obzirom da su mnoge od tih mjera ciljane na vozače i putnike u automobilima (poput raznih aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava u automobilima) dok su također uvedene i strože sankcije za kršenje prometnih propisa te je u manjoj mjeri zaslužna i bolja infrastruktura.

Broj smrtno stradalih vozača i putnika automobila u postotku izraženom u odnosu na ukupan broj smrtno stradalih u prometu 2012. kretao se od 33% do 80% dok je u većini zemalja taj postotak od 40 do 60%. Čak 43% smrtno stradalih u automobilima odnosi se na prometne nesreće u kojima je sudjelovalo samo jedno vozilo, dakle u slučaju izletavanja s ceste, udara u stacionarni objekt i slično dok taj postotak varira u zemljama EU-a od 30% do 60%.



vlak je uvijek brži

Akcija »Vlak je uvijek brži«

Hrvatske željeznice pokrenule su 2000.g. preventivno-edukativnu akciju »Vlak je uvijek brži«. Cilj te akcije jest upozoriti sve sudionike u prometu na opasnosti koje prijete prigodom neopreznog prelaženja preko željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP). Pokrovitelj akcije je Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, a provodi se u suradnji i uz pomoć Ministarstva unutarnjih poslova. U 2013. g. akcija »Vlak je uvijek brži« traje od svibnja do studenog. 

Podaci pokazuju da je u većini slučajeva uzrok nesreće na ŽCP-ovima nesmotrenost vozača cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji neoprezno prelaze preko pruge i ne poštuju signalizaciju. Dosadašnja međunarodna praksa pokazala je da je najučinkovitiji način promjene ponašanja i smanjivanja broja nesreća i nezgoda na ŽCP-ovima izobrazba sudionika u prometu, naglašavanje rizika i upozoravanje na potencijalne posljedice nepoštivanja osnovnih prometnih pravila. Sudionici u prometu koji zanemaruju prometna pravila u opasnost dovode vlastiti život. Uz vidljivu, fizičku štetu uzrokuju psihičke, socijalne i financijske posljedice kao što su gubitak člana obitelji ili posttraumatski stres strojovođe, vozača, putnika, žrtava i očevidaca.
Prema postojećoj signalizaciji, vlak uvijek ima prednost pa se može govoriti samo o tome da je cestovno vozilo podletjelo pod vlak ili naletjelo na vlak, a nikako obratno. Prigodom prelaženja preko pruge neophodno je povećati razinu opreza i poštivati prometnu signalizaciju, odnosno neophodno je zaustaviti se pred željezničko-cestovnim prijelazom, poštivati crveno, treperavo svjetlo, prodorni zvučni signal i spuštene polubranike, a na prijelazima bez uređaja poštivati Andrijin križ i znak »STOP«. Uz to valja naglasiti da vlak ima jako dug zaustavni put (od 500 do 1500 metara). Osobito se to odnosi na vozače cestovnih vozila koji često pogrešno procjenjuju brzinu i udaljenost vlaka od prijelaza, pritom zanemarujući prometne propise i znakove, te svojom nesmotrenošću uzrokuju nesreće.

 nastavak dalje --

prenosimo sa psiho portala:

http://www.psihoportal.com/index.php/hr/str-prilozi/106-psiholoki-aspekti-prometnih-nesrea

Psihološki aspekti prometnih nesreća

Teške prometne nesreće se događaju gotovo svaki dan, a nedavno stradavanje pješaka u Zagrebu ponovo otvara pitanja prometne sigurnosti općenito, ali i psihološkog aspekta prometnih nesreća. Razgovarali smo s predstavnicama Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva, Liljanom Mikuš i Dubravkom Svilar.

1. Svjedoci smo da se gotovo svakodnevno događaju teške prometne nesreće, a osobito je medijski značaj dobila nedavne teška prometna nesreća u Zagrebu u kojoj su kao pješaci stradali sin i otac. Sa stajališta psihologa možete li kratko prokomentirati ovu nesreću? Konkretnu prometnu nesreću ne možemo komentirati jer je u tijeku istraga, a i ne raspolažemo informacijama, osim onima koje su objavili mediji. Ali možemo općenito komentirati prometne nesreće koje čine mladi vozači, jer je poznato da su upravo mladi vozači, i to muškarci, najrizičnija skupina vozača u prometu.

Sveobuhvatnu analizu problema mladih vozača u prometu svojevremeno su izradili stručnjaci Hrvatskog autokluba i, prema njihovim podacima, mladi vozači, koji čine 14 % ukupne vozačke populacije, počinitelji su prometnih nezgoda u 21 % slučajeva. Najčešće pogreške koje pri tome čine su: neprimjerena i neprilagođena brzina, nepoštivanje prednosti prolaska i vožnja s nedostatnim razmakom između vozila. Mladi ljudi su u prednosti pred starijim ljudima kad je u pitanju stjecanje vještine vožnje: njihove psihofizičke sposobnosti su na visokoj razini i vjerojatno je da će brže od starijih osoba svladati tehniku vožnje kao i potrebna znanja o prometnim pravilima i propisima.

nastavak dalje --


facebook stranica udruge --

svjetski dan sjećanja na žrtve prometa 17.11.2013.

Sedmu godinu za redom u Republici Hrvatskoj je obilježen svjetski Dan sjećanja na žrtve prometa. Na Gradskom groblju u Puli i Koprivničkom Ivancu članovi Udruge upalili su 393 svijeće za sve koji su prošle godine poginuli u prometu, a u Župi Sv. Ivana Krstitelja u Koprivničkom Ivancu održana je misa zadušnica. Ove godine obilježavanju se pridružila i PU Karlovačka kao i udruga Sigurnost u prometu, čiji su predstavnici položili vijenac na zagrebačkom groblju Mirogoj, kod Velikog križa.




  http://www.sup.hr/images/stories/2013/11/svjetski_dan_sjecanja_zrtve_prometa_2.jpg

EDUKATIVNE RADIONICE U BUZETU I PULI

U mjesecu obilježavanja Svjetskog dana sjećanja, Udruga je organizirala niz edukativno preventivnih radionica sa maturantskim razredima Srednje škole u Buzetu, Talijanskoj srednjoj školi Dante Alighieri Pula i u Gimnaziji Pula. Tom prigodom su u suradnji s Ministarstvom pravosuđa, Upravom za zatvorski sustav sudjelovali i počinitelji kaznenih djela iz prometa, zatvorenici iz kaznionice Valtura.

BUZET, ROČ, VRH

U osnovnoj školi Vazmoslav Gržalja Buzet, PŠ Roč i PŠ Vrh, 21. studenog održane su  interaktivne edukativne radionice iz prometne kulture, pod nazivom „Pijane naočale“ s učenicima 2 osma razreda i 4 sedma razreda.  I ovaj put učenici i učitelji ocijenili su radionice izuzetno zanimljiv i korisnim



Martinje i alkohol za volanom

ZAGREB, 31.10.2013.

U organizaciji Zbora automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva, 31.10.2013.g. održan je okrugli stol o Martinju i alkoholu za volanom, kojem su prisustvovali stručnjaci iz MUP-a, HAK-a, Traumatološke bolnice, Centra za alkoholizam i druge ovisnosti, te predstavnici Udruge obitelji osoba stradalih u prometu. Nazočne se željelo upoznati s ovogodišnjom crnom statistikom u RH, te koji su najčešći uzroci nesreća, s posebnim naglaskom na alkohol. Kako prevenirati alkoholiziranost vozača i kako uopće pristupiti s vozačima koji imaju taj problem. Također, u suradnji s eminentnim stručnjacima iz domene prometa, kao kolegama specijaliziranim auto i moto novinarima proanalizirati sveukupno stanje na cestama, a potom dati savjete svim sudionicima u prometu, kako se ponašati i kako spriječiti prometnu nesreću. Rad su popratili mediji.


Godišnja skupština FEVR-a u Istanbulu, 13-15. rujna 2013.

Europska federacija žrtava cestovnog prometa okuplja nevladine udruge žrtava prometa. Federacija je stalni savjetnik za sigurnost prometa pri Ujedinjenim narodima. Udruga obitelji osoba stradalih u prometu članica je FEVR-a od 2008.g.

Ovogodišnja  konferencija pod nazivom Važnost pravde za kvalitetu života žrtava cestovnog prometa, održana na Sveučilištu u Istanbulu, posvećena je izradi novog strateškog programa  i akcijskog plana FEVR-a za naredno razdoblje, te razmatranju pitanja sigurnosti prometa u Europi. Posebno je razmatrana cestovna prometna problematika u Turskoj.

Konferencija se sastojala od dva okrugla stola kojoj je slijedila rasprava o sličnostima i razlikama između Europe i Turske, te prezentirana  zajednička deklaracija.

1.  Okrugli stolSituacija u Europi“ gdje su prezentirani:

a. Civilno / kazneni zakon - Marcello Mastrojeni,  pravnik iz Italije
b. Utjecaj pogibija na cesti, ozljeda i pravde na kvalitetu života - Brigitte Chaudry iz Velike Britanije
c. Najranjiviji korisnici ceste i zakon objektivne odgovornosti, primjeri iz Belgije - Koen van Wonthergem
d. Troškovi života, naknada od strane osiguravatelja - J. Mersch, predsjednik FEVR-a
e. Od terapija do profilakse: slučaj za provjeru sigurnost na cestama - Manuel Ramos, Portugal
f. Rasprava što je postignuto i što bi trebali biti sljedeći koraci u korist žrtava cestovnog prometa i smanjenja opasnosti na cesti - Jeannot Mersch.

2.   Okrugli stol: Situacija u Turskoj 

Istovremeno su održane su 4 odvojene radionice na teme:

a. Fundraising, prikupljanje sredstava za FEVR

b. Pravda
c
. Zdravlje i rehabilitacija
d. Uviđaj / istraživanje (poboljšanje kvalitete i policijskih uviđaja, te bolja analiza uzroka i nastanka prometnih nesreća).

Radionicu na temu fundraising (prikupljanje sredstava za potrebe FEVR-a vodila je Biserka Vučenović, delegatkinja Udruge obitelji osoba stradalih u prometu.

Poslije radionica, slijedila je kratka prezentacija sa svake od radionica. Delegatkinja naše Udruge zamoljena je da u narednom periodu radi na iznalaženju načina za prikupljanje financijskih sredstava za potrebe FEVR-a, što je ona i prihvatila.

Generalnoj skupštini nazočili su članovi novoprimljene udruge iz Bugarske.

Slijedeća konferencija FEVR-a 2014.g. planira se  održati u Ljubljani, Slovenija.

prometni kod

Prenosimo apel - STOP STRADAVANJU MOTOCIKLISTA

„STOP STRADAVANJU MOTOCIKLISTA - APEL ZA POMOĆ“

Poštovani urednici i vlasnici radijskih i TV postaja. Mi smo motociklisti, ljubitelji vožnje na dva kotača. Vozimo se, družimo i živimo svoj način života. Ne znatno drugačiji od vašeg.

Među nama ima liječnika, odvjetnika, učitelja, svećenika, inženjera, radnika raznih zanimanja ... Ne gledajte u naša odijela kao u „utvare“ koje su spremne zaskočiti Vas na svakom koraku. Ne gledajte nas kao „suvišni objekt u prometu“. Ne gledajte nas kao manje važne i Vama podređene.

Možda baš kad vidite nas, ispod kacige koju imamo i odijela koje nosimo ... vidite oca, brata, majku, sestru ... vidite roditelja sa svim vrlinama čovjeka, čija djeca jedva čekaju upravo stisak i zagrljaj baš „tog čovjeka“ i baš „te utvare“.

Molimo Vas ... dozvolite nam i ustupite „komad vašeg medijskog prostora potpuno besplatno“  jer želimo javnosti koja Vas sluša poručiti da smo i mi ljudi. Želimo dati savjete ostalim sudionicima u prometu kako da nas ostave na životu, želimo dati savjete ostalim motociklistima kako da prežive na cesti!

Zar je to tako puno? Uzmite mobitel u ruke, uzmite tipkovnicu i pošaljite mail ili pozovite bilo koga sa ove liste ... http://www.karavanazazivot.com/kontakti.html

Vrlo rado ćemo doći i sudjelovati u razgovorima, dijalozima, raspravama i stručnim skupovima kako bi postigli ono najvrjednije - SPASILI ŽIVOT.

 

Jeste li s nama? Nazovite nas i dokažite da zaista želite pomoći, da ste tu da bi pomogli spasiti život, a ne prenositi vijest kada je već on izgubljen.

MOLIMO VAS KROZ OVAJ VAPAJ ZA POMOĆ - SPASITE ŽIVOT I DOKAŽETE - da niste samo komercijalno vezani za svoju postaju i da zaista poštujete svoje slušatelje i gledatelje, jer ovim „tempom stradavanja“ uskoro vas neće puno njih moći ... niti slušati - niti gledati!

6.9.2013. Zagreb, Ministarstvo pravosuđa

Predstavnike Udruge na radnom su sastanku primili pomoćnica ministra za kazneno pravo i probaciju Sanja Nola, pomoćnik ministra za zatvorski sustav Ivica Šimić, voditeljica posebnih tretmana Martina Barić, Iz Ureda za probaciju Ana Stanić Vlahović, te voditelj i supervizor programa – tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, Želimir Franjić.

Predstavnici Udruge zahvalili su na dosadašnjoj uspješnoj suradnji u nekoliko zajedničkih projekata, te istakli želju za nastavkom i proširenjem projekata, s pozitivnim iskustvima na području edukacije i prevencije, kako počinitelja kaznenih djela, tako i mladih budućih vozača. Prijedlog proširenja suradnje odnosi se na višestruke počinitelje prometnih prekršaja, naročito recidiviste. Razmatrane su i mogućnosti veće suradnje s Uredom za probaciju, „radom za opće dobro“,  u svrhu povećanja prometne sigurnosti.

Predstavnici Udruge iznijeli su problem nepostojanja precizne sudske statistike u području kaznenih djela iz prometa,  što onemogućuje točan uvid u postojeću sudsku praksu, pa je  predloženo da se počne stvarati baza podataka koja bi se mogla koristiti u znanstvenim istraživanjima. Također je predloženo da se o pravomoćnim sudskim presudama iz kaznenih djela u prometu izvještaji šalju MUP-u, kako bi isti mogli imati uvid u krajnji ishod, kao i u slučajevima odluka prekršajnih sudova.

Zatraženo je da se omogući zakonsko pravo na informaciju članova obitelji žrtava, na informaciju o vremenu upućivanja osuđenika na izdržavanje kazne, kao i trajanju boravka, odnosno odsluženju kazne u zatvoru – kaznionici počinitelja kaznenih djela iz prometa.  Učestale su žalbe roditelja na nemogućnost dobivanja takvih informacija.

Predloženo je da se u kazneni zakon unese nova odredba kojom bi se vozačima – recidivistima koji po drugi put budu proglašeni krivima za izazivanje kaznenog djela iz prometa sa smrtnom posljedicom ili trajnim invaliditetom, obvezno izrekla trajna zabrana upravljanja svim kategorijama motornih vozila.

Također je predloženo da se prilikom izricanja kazne zabrane upravljanja motornim vozilom, umjesto dosadašnje prakse izricanja zabrane samo za kategoriju vozila kojom je počinjeno kazneno djelo, mjera zabrane vožnje odnosi na sve kategorije motornih vozila dotičnom počinitelju.

Osim ovih Udruga je iznijela i niz drugih prijedloga i zapažanja, te zatražila veću transparentnost i pomoć u boljem obavještavanju članova obitelji stradalih u prometu o cjelokupnoj proceduri, redoslijedu događanja i postojećoj dokumentaciji nakon prometne nesreće, te njihovim pravima.  U tom je pravcu predloženo da se izradi informativni letak s osnovnim podacima i obavijestima o nadležnostima i obvezama pojedinih institucija (MUP-a, državnog odvjetništva, općinskih i županijskih sudova, sudskih vještaka, osiguravajućih društava, o žalbenom postupku i sl.).

 

 

116 006

BESPLATNI BROJ ZA ŽRTVE KAZNENIH DJELA

vijesti

MEDULIN, 20.5.2013.

Na poligonu postavljenom ispred hotela „Holiday“ u Medulinu u organizaciji Udruge, djelatnika hotela i vrtića „ Ciciban“ održana je vrtićka biciklijada sa starijom skupinom djece.  Podršku su dali pripadnici prometne policije PP Pula. Prije biciklijade na poligonu u vrtiću je provjereno znanje iz prometa uz gledanje kazališne predstave i crtanih filmova te diskusije.  Na samom poligonu imali su pravi semafor, prometne znakove, pješački prijelaz, te su pokazali svoje poznavanje prometnih pravila i spretnost vožnje biciklom.

PAZIN,  16.5.2013.

U organizaciji Udruge, djelatnika Policijske postaje Pazin te Pazinskog kolegija u Klasičnoj gimnaziji održana je interaktivna radionica pod nazivom „Pijane naočale“, s učenicima I. razreda. Prvi put se u sklopu redovnog kurikuluma održala edukacija o opasnostima koje donosi korištenja sredstava ovisnosti u prometu. Radionica je bila odlično prihvaćena od strane učenika i odgajatelja.

 

 

VUKOVAR,  13.5.2013.

U organizaciji Udruge i AK „Polet“ iz Vukovara održane su radionice i predavanja djeci starijih skupina dječjih vrtića - Mitnica (Zečići), Vukovar (Pčelice) i Vukovar Novi (Jabučice). Cilj radionica i predavanja bio je prikazivanjem kazališne predstave i crtanih filmova upoznati djecu s opasnostima u prometu, te ih potaknuti na diskusiju. Djeca su pokazala veliki interes i puno znanja. Sudjelovalo je 100 djece.

U organizaciji udruge i AK „Polet“ iz Vukovara u OŠ Mitnica s učenicima dva VIII razreda održana je interaktivna radionica „Pijane naočale“ gdje su se učenici mogli upoznati s opasnostima u prometu. Naglasak je stavljen na opasnost koje donosi alkohol i alkoholizirani vozači. Sva događanja popratio je i Radio Vukovar.

SLAVONSKI BROD, 10.5.2013.

Potaknuti teškom nesrećom u kojoj su stradale tri učenice predstavnici Udruge sastali su se s ravnateljem Srednje škole Matije Antuna Reljkovića u Slavonskom Brodu, gdje su razgovarali o posljedicama nesreće i pitanju prometne sigurnosti škole. Predstavnici Udruge obišli su i mjesto nesreće.

ŽUPANJA, 8.-10.5.2013.

U organizaciji Udruge prvi put izvan Istarske županije održane su interaktivne radionice „Pijane naočale“ u školama - OŠ Ivan Goran Kovačić u Štitaru, OŠ Ivana Kozarca u Županji i OŠ fra Bernardina Tome Leakovića u Bošnjacima.  Radionice su održane u 11 (sedmih i osmih) razreda, a sudjelovalo 380 učenika. Cilj je bio povećanje prometne sigurnosti na cestama. Radionice su odlično prihvaćene. Aktivnosti udruge popratio je i Radio Županja.


ZAGREB, 7.5.2013. Hrvatski auto-klub

U organizaciji HAK-a Zagreb održan je stručni skup „Zaštita pješaka u cestovnom prometu“., te o povećanju sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima, a povodom Drugog UN-ovog globalnog tjedna cestovne sigurnosti, te Dana Željezničara RH. Skupu su prisustvovali i predstavnici Ministarstva prometa, MUP-a, te HŽ, Fakulteta prometnih znanosti Zagreb, Gradskog Ureda za promet i naše Udruge.

 

BUZET, 26.4.- 3.5.2013.

U Srednjoj školi u Buzetu u organizaciji Udruge održane su 4 interaktivne radionice pod nazivom „Sekunda koja mijenja život“. Polaznici radionica bili su po vlastitom izboru učenici maturantskih razreda. Na drugoj radionici zahvaljujući dobroj suradnji Udruge, Ministarstva pravosuđa, Uprave za zatvorski sustav, a u sklopu programa tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, učenici su imali priliku susresti se s tri zatvorenika (počinitelji kaznenih djela iz prometa) iz Kaznionice Valtura kraj Pule, koji su maturantima ispričali pod kojim okolnostima su počinili prometne nesreće sa smrtnim ishodom, te o posljedicama istih, kao i o tome kako izgleda biti u zatvoru te im poslali poruku kako se ne bi trebalo ponašati u prometu. Ovo je jedina edukativno preventivna interaktivna radionica – projekt takve vrste, koja se provodi u srednjim školama Hrvatske, a koja je sastavni dio Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama RH za 2011.–2020.g., posvećena povećanju prometne kulture i sigurnosti u prometu. Radionice se provode jedino u PGŽ-i (AK Rijeka) i u Istarskoj županiji (Udruga).

 

ZAGREB, 23.4.2013. HUKA

U organizaciji Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine, u hotelu Westin u Zagrebu je 23. travnja održan okrugli stol Sigurnost prometa na autocestama. Cilj je bio prikazati postojeće stanje sigurnosti na autocestama, aktivnosti i mjere koje društva za autoceste poduzimaju u svrhu pripreme za turističku sezonu i podizanja razine sigurnosti prometa na cestama te razmatranje daljnjeg poboljšanja. Skupu su prisustvovali i pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavnici MUP-a i naše Udruge. Skupu se u ime predsjednika udruge HUKA i direktora Bina-Istre, obratio Kristijan Santaleza, te Miljenko Girotto, predsjednik Tehničkog odbora HUKA za promet i sigurnost, te direktor Podružnice za održavanje Autoceste Rijeka – Zagreb te predstavnici društava Hrvatske autoceste, Autoceste Zagreb - Macelj i Zagreb – Lipovica.

 

PULA, 15. i 16.4.2013. GIMNAZIJA

U organizaciji Udruge u Gimnaziji Pula 15. i 16. travnja održane su interaktivne radionice s učenicima pet II. razreda. Cilj je bio upoznati mlade s opasnostima s kojima se susreću kao sudionici u cestovnom prometu, radi povećanja sigurnosti. Učenici su se upoznali s najčešćim uzročnicima prometnih nesreća, kao što su brzina, alkohol, opojna sredstva, umor, korištenje mobitela u vožnji, nekorištenje pojasa, nepoštivanje prometnih propisa i znakova i sl., te posljedicama prometnih nesreća.

 

RIJEKA, 14.4.2013.

Na poziv Mjesne zajednice Škurinje u Rijeci, predstavnik Udruge prisustvovao je akciji „Pit stop show cars“. Akcija je posvećena svima koji dodatno uređuju i preuređuju svoje automobile kako bi to ubuduće činili na siguran način, a s ciljem povećanja sigurnosti u prometu.

 

KRAPINSKO-ZAGORSKA ŽUPANIJA, 8.-11.4.2013.

Na poziv Mreže udruga Zagor naša Udruga je od 8. do 11. travnja sudjelovala u provođenju inicijative „Bez promila“. Nositelji su udruge mladih Krapinsko–zagorske županije, Policijska uprava, Odbor za sigurnost prometa i Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu. Cilj inicijative je osvijestiti mlade vozače o posljedicama vožnje pod utjecajem alkohola, te najčešćim uzrocima teških prometnih nesreća. Akcija se održala u 4 grada u četiri srednje škole u Oroslavju, Krapini, Pregradi i u Gimnaziji Antuna Gustava Matoša u Zaboku. Udruga je sudjelovala u akciji s projektom „Pijanih naočala“ , koje simuliraju alkoholizirano stanje. Učenici su noseći te naočale izvodili radnje poput vožnje biciklom, vožnju autom auto-škole po poligonu, hodanje po crti, slaganje elemenata, stavljanje ključa u bravu. Sudjelovalo je 1200 učenika iz sve četiri škole. Akciju je popratila HTV, Radio Kaj, Radio Stubica, TV Jabuka i Zagorski list. Uspjeh je bio iznad očekivanja. Održane su i četiri tribine na kojima se raspravljalo o opasnostima u prometu, u organizaciji Udruge i koncert na kojem je pjevao g. Josip Novoselec iz Koprivničkog Ivanca.

 

PULA, 2.4.2013. Prva privatna OŠ Juraj Dobrila

U Prvoj privatnoj osnovnoj školi RH u Puli u organizaciji Udruge s učenicima 6., 7. i 8. razreda održane su edukativne interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“. Cilj radionica bio je upoznati učenike s opasnostima koje vrebaju u prometu; poput alkohola, opojnih sredstava, brzine i nepoštivanja prometnih propisa.

vijesti

ZAGREB, 29.03.2013. AGENCIJA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE

Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović primio je predstavnike Udruge. Tema razgovora bila je cjeloživotna edukacija iz prometa u predškolskim i školskim ustanovama.  Razgovoru su prisustvovali zamjenica ravnatelja, te predstavnik Agencije za tehničku kulturu i predstavnica za osnovne škole.

 

 

BUZET, 28.03.2013. STRUČNI SKUP

Petu godinu za redom održan je Stručni skup na temu povećanja prometne sigurnosti na cestama u organizaciji Grada Buzeta, MUP-a, PP Buzet i Udruge pod nazivom „Edukacija djece i mladih u prometu“. Raspravljalo se o poboljšanju edukacije djece u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, u području sigurnosti cestovnog prometa.

Predavači su bili Eduard Samac (MUP, PUI,  Služba za sigurnost cestovnog prometa) s temom „Edukacija djece i mladih u području sigurnosti cestovnog prometa“, Nebojša Čelica, predsjednik Udruge obitelji osoba stradalih u prometu, s temom „Prometni odgoj djece i mladih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama“, mr. Nebojša Doder iz Državne uprave za ceste Kraljevine Norveške i član Udruge, s temom „Prometna obuka djece i mladih u lokalnoj zajednici (skandinavski model)“, Silvana Pavletić, ravnateljica dječjeg vrtića „Grdelin“ o „Prometnom odgoju u vrtićima“, te Mirjana Blažević, ravnateljica u OŠ „Vazmoslav Gržalja“ u Buzetu i mr. Meri Višić, psihologinja u OŠ „Vazmoslav Gržalja“ o „Prometnom odgoju u osnovnim školama“. Moderator je bio prof. dr. Hrvoje Baričević, profesor Sveučilišta u Rijeci, predsjednik Hrvatske komore inženjera tehnologije prometa i transporta te voditelj više projekata iz sigurnosti prometa.

Opći je zaključak da u RH ne postoji sustavna i kontinuirana edukacija iz prometne kulture, a koja bi se trebala provoditi u svim odgojno-obrazovnim institucijama, te s rizičnom skupinom mladih od 18-24 g., kao i s osobama starijima od 65 godina.

ZAGREB, 11.03.2013. MUP – RADNI SASTANAK

Predstavnike Udruge na radnom sastanku u MUP-u primio je voditelj Službe za sigurnost prometa na cestama RH Goran Batur sa suradnicima Josipom Mataijom, voditeljem Odjela za sigurnost cestovnog prometa, te Mironom Huljkom iz Službe za sigurnost cestovnog prometa. Tema sastanka bila je provedba NPSCP RH 2011.-2020.g., te poboljšanja stanja sigurnosti u prometu. Razmatralo se pitanje kako zaustaviti recidiviste te smanjiti njihov broj. Razmatrala se mogućnost uvođenja Geografsko-informativnog sustava (GIS) prometnih nesreća korištenjem satelitskih i vektorskih karata, kao baze za formiranje Registra žrtava prometa, dalje uvođenje zakonske obveze tehničkog pregleda svih vozila koja sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, uvođenje zakonske obveze vršenja obdukcije svih osoba smrtno stradalih u prometnim nesrećama, uvođenje zakonske obveze vršenja analize krvi i urina počinitelja teških prometnih nesreća, osim na alkohol i na opojna sredstva i lijekove bez obzira na godine starosti, te obvezno izuzimanje mobitela kao dokaznog materijala kod svih teških prometnih nesreća.     

Predstavnici Udruge ukazali su i na potrebu dodatne edukacije djelatnika koji vrše očevide teških prometnih nesreća. Razmatralo se bolje obavještavanje članova obitelji stradalih u prometu o redoslijedu zakonom propisanih radnji prometne policije, državnog odvjetništva, te sudova i osiguravajućih društava. Predstavnici Udruge izrazili su zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom s MUP-om.

PULA, 19.02.2013. OŠ STOJA

U organizaciji Udruge održane su četiri interaktivne radionice  pod nazivom „Pijane naočale“. Sudjelovalo je 69 učenika sedmih i osmih razreda OŠ Stoja u Puli. Radionice su pokazale opasnosti u prometu na cestama, s naglaskom na probleme koje uzrokuje alkohol u prometu. Učenici su imali priliku uz korištenje četiri tipa „pijanih naočala“ vidjeti kako je u „alkoholiziranom stanju“ teško , a neki put i nemoguće izvršiti i najosnovnije radnje.

 

dnevnik.hr

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/zagrebacko-krizanje-jedno-od-najopasnijih-u-europi---285454.html

 

Ovo je križanje godinama jedno od najopasnijih u Europi!

o    Zagreb07.05.2013. Ivana Ivanda

Jedno od najrizičnijih prometnih križanja u Europi je Trg žrtava fašizma u Zagrebu. Obilježava se tjedan sigurnosti na cestama. Ove godine posvećen je pješacima koji su najranjivija skupina.

Križanje na Trgu žrtava fašizma je po istraživanju Eurotesta, u kojemu sudjeluje 30 gradova iz Europe, jedno od najopasnijih križanja koje je dobilo uvjerljivo najgoru moguću ocjenu -  vrlo loše. I to po svim segmentima.

Pješaci koji tuda prolaze izloženi su mnogim opasnostima, s jedne strane dvjema tramvajskim prugama koje se presijecaju jedna preko druge. Loša je preglednost i vidljivost, tako da je prava sreća ovdje uopće normalno prijeći s jedne na drugu stranu ulice. Dodatni problemi su jureći automobili i nepropisno parkirani automobili.

Nebojša Čelica kćer je izgubio u prometu prije šest godina. Jasmina je bila pješak, 22-godišnji vozač koji je na nju naletio ni dana nije proveo u zatvoru. 'To je bio strahoviti udarac. Mi nismo dobili ni onu minimalnu moralnu satisfakciju', kazao je Čelica, predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu.

Posljednjih pet godina - sigurnost na cestama se poboljšava, ali još uvijek kaskamo za Europom. U prva tri mjeseca 2013.g. poginulo je 55 osoba. Među njima 10 pješaka. Razlog svih prometnih nesreća gotovo isti - brzina. 'Podatak koji zabrinjava je da je u prosjeku svaki peti smrtno stradali sudionik u prometu upravo pješak', kazao je Josip Mataija, voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa. 

Najveći broj prometnih nesreća s pješacima događa se danju, ali najviše ih gine noću, kada je vidljivost znatno lošija. Po

statistikama, za 10 % nesreća krivi su sami pješaci, a za ostalih 90 % krivnja je na vozačima. 'Svijest ljudi je ono što je bitno za promijeniti da bi se sigurnost povećala', kazao je Veselin Biševac, pomoćnik ministra prometa.

Gotovo svakog tjedna svjedoci smo i obijesne jurnjave po ulicama. Nerijetko svoje opasne avanture mnogi snimaju mobitelom, potom se i hvale. Na kraju sve završi tragedijom. 'Voziti auto nije samo privilegija nego i odgovornost. I svaki onaj koji sjedne u vozilo mora biti svjestan toga da je odgovoran za sve ostale sudionike u prometu i za njihovu sigurnost', kazao je Damir Novak iz HAK-a.

Najkritičnija kategorija ona je mladih vozača koji precijene svoje sposobnosti za upravljačem, a podcijene uvjete koji ih dočekaju na cestama. Otkako je uvedeno kazneno djelo obijesne vožnje - u prva četiri mjeseca zabilježeno je 19 takvih slučajeva.

HAK je pokrenuo jednu inicijativu, a to je da apeliraju na sve sudionike prometa da u svom naselju, na putu do škole, ili posla, fotografiraju ukoliko uoče bilo kakvu opasnu cestu ili raskršće poput primjerice ovoga i da im pošalju.

Radit će to ljudi diljem svijeta u svojim autoklubovima, na kraju će se sve te šetnje kombinirati u jednu dugu stazu, koja će objediniti fotografije iz cijelog svijeta i apelirati na nadležne da napokon promijene neke stvari na cestama, jer kad se tragedija dogodi - onda je prekasno.

linkovi na emisije prometni kod radio ogulina


https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-03-30_Goran_Tratnjak.mp3
https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-04-27_Pino_Saina_I_Ania_Merlic.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-05-26_Ante_Kandzija_I_Ljiljana_Mikus.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-06-29_Darko_Grac_1_Dio.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-10-27_Darko_Grac_2_D.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-11-24_Nebojsa_Celica.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2012-12-22_Damir_Novak.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-01-19_Drazen_Zivcic.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-02-16_Zeljko_Stergar_1_Dio.mp3 https://dl.dropbox.com/u/106332865/Prometni_Kod/Prometni_Kod_2013-03-16_Zeljko_Stergar_2_Dio.mp3

zagreb, sastanak u ministarstvu zdravlja 13.2.2013.g.

Tajnica Kabineta ministra Dijana Glavina primila je predstavnike Udruge Nebojšu Čelicu, Anitu Merlić i Marinu Radočaj, te pročelnicu Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskog psihološkog društva Ljiljanu Mikuš i pravnika Luku Lenića. Prisustvovale su i predstavnica Koalicije udruga u zdravstvu (KUZ) Sonja Babić, te Jasna Dvoršćak i Tatjana Bekić, dr. med. iz HZZO‐a. Teme sastanka su bile registar žrtava prometa u Hrvatskoj, edukacija za prevenciju prometnih nesreća, zdravstveni pregledi vozača, postupci u slučaju nesreće sa smrtnim ishodom.

Problem je što se u Hrvatskoj u raznim institucijama vode razni registri žrtava u prometnim nesrećama, te bi takve podatke trebalo ujediniti u jedan nacionalni registar. Udruga traži od Ministarstva podršku za uvođenje jedinstvenog registra. Ministarstvo s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo može poraditi na takvom registru.

Procjena materijalnih gubitaka i troškova s naslova prometnih nesreća u Hrvatskoj je 15,5 milijardi kuna. U Udruzi smatramo da je potrebno provoditi kvalitetnu edukaciju mlađe populacije školske dobi. Edukatori bi trebali biti iz Hitne medicinske pomoći, odnosno osobe koje su svakodnevno u tom poslu, a nositelj edukacije trebalo bi biti Ministarstvo zdravlja. Smatramo da bi u učenje budućih vozača o prvoj pomoći trebalo uključiti i učenje postupku samoocjenjivanja psihičke sposobnosti za vožnju.

Udruga predlaže da se uvede mogućnost drugog mišljenja koje će obvezati kandidate u auto školama na dodatne zdravstvene preglede. Drugo mišljenje davali bi ispitivači i instruktori auto-škola. Bilo bi potrebno uvesti obvezu izvanrednih zdravstvenih pregleda za recidiviste, odnosno one koji imaju više prometnih prekršaja ili nesreća. Trebalo bi educirati policijske službenike o tome kad je potrebno vozača uputiti na izvanredni zdravstveni pregled, a ne da policija tu mogućnost koristi samo kad je vozač odbio alkotestiranje ili ima više od 1,5 promila alkohola u krvi.

Doktori opće medicine morali bi dostavljati MUP‐u popis osoba koje su ovisnici o alkoholu ili opijatima, a Zavodi za hitnu medicinu bi trebali biti obvezni prijaviti MUP‐u svaku osobu koja se predozirala opojnim sredstvima. Trebalo bi formirati listu lijekova koja će sadržavati sve lijekove pod čijim se utjecajem ne može voziti. Za sada svaki doktor ima obvezu obavijestiti MUP ako ima saznanja o promjeni zdravstvenog stanja osobe koja vozi, a MUP ima pravo na osnovu te obavijesti zatražiti da se osoba podvrgne izvanrednom liječničkom pregledu. S prijedlozima se treba obratiti MUP‐u, jer je MUP nadležan za izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Udruga smatra da bi psiholog trebao biti prisutan kao dio HMP‐a na mjestu nesreće i u slučajevima kad policijski službenik ide obavijestiti obitelj o smrtnom slučaju. U takvim situacijama osobe su prepuštene same sebi i nemaju nikakvu psihološku pomoć koja im je itekako potrebna.



2007.-2012. pet godina djelovanja udruge

Medulin, 15.12.2012.

Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu održala je skupštinu na kojoj je svečano obilježila  petu godinu svog djelovanja. Udruga djeluje na području cijele Republike Hrvatske, kao i na međunarodnom nivou, a rezultati njenog djelovanja jasno su prepoznatljivi.

Ponosni smo na svoj doprinos smanjenju broja smrtno stradalih na hrvatskim cestama, koji je 2008.g. iznosio 665 smrtno stradalih, da bi se 2011. godine smanjio na 418.

Unatoč tome ne možemo biti potpuno zadovoljni, jer odgovorni političari, kako na nacionalnoj tako i na lokalnoj razini; još uvijek nisu u dovoljnoj mjeri prepoznali svu težinu problematike teških prometnih nesreća i nisu poduzeli sve potrebne i moguće mjere.  Zahvalni smo predsjedniku RH g. Ivi Josipoviću, koji je prepoznao ovu problematiku i koji je u ovoj godini dva puta primio predstavnike naše Udruge, od kojih je drugi prijem bio na radnoj razini.

Na nacionalnoj razini još uvijek ne djeluje Savjet za sigurnost cestovnog prometa koji bi bio logistički centar i  koordinator, a ne postoji ni Registar prometnih žrtava, koji bi bio baza podataka za analitički pristup.

Mnogobrojni vozači koji su nepoštivanjem zakona o sigurnosti prometa na cestama RH oduzeli ljudski život, još uvijek prolaze samo sa uvjetnim kaznama, što je članovima naše Udruge neprihvatljivo.

Veliki dio političara, pa tako i građana i medija, još uvijek smatra da je za sigurnost u prometu odgovorna jedino prometna policija, što naprosto nije točno,  jer je za povećanje sigurnosti u prometu potreban  interdisciplinarni pristup, bolja i kontinuirana edukacija iz prometne kulture, počevši od vrtića, osnovnih i srednjih škola, pa i nakon završetka auto-škole, sustavni i kvalitetni liječnički pregledi, kao i kontrolni pregledi, naročito recidivista. Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020.g. ima za cilj smanjiti smrtno stradalih za 50 %. Taj cilj iako plemenit, bit će teško ostvariti, jer taj program nije usklađen s europskim programom po kojem bi nositelj trebalo biti na Ministarstvo prometa, a ne MUP;  i  koji nalaže da svaka županija, općina i grad ima svoj vlastiti četverogodišnji program rada na prometnoj sigurnosti. Uloga psihologa u prometnoj sigurnosti potpuno je izostavljena, te je potrebno njihovo puno veće uključivanje u ovu problematiku.

Članovi udruge Obitelji osoba stradalih u prometu ističu potpuni izostanak psihološke pomoći  obiteljima stradalih u prvim danima nakon prometne nesreće, kao i nedostatak informiranja u sustavu djelovanja policije, državnog odvjetništva, sudova i osiguravajućih društava.

Iako Udrugu financijski ne podržava nijedno ministarstvo, niti bilo koja druga institucija, iz vlastitih je sredstava provela mnogobrojne projekte i organizirala mnoge stručne skupove za povećanje prometne sigurnosti, te dala pomoć obiteljima osoba stradalih u prometu.

Kao članica FEVR-a  (Europske federacije žrtava prometa) naša Udruga je i stalni savjetnik za sigurnost prometa pri UN-u. 

Udruga je na skupštini usvojila financijski plan, te program aktivnosti djelovanja za 2013.g. Predsjednik ostaje i dalje Nebojša Čelica. Za svoj doprinos povećanju prometne sigurnosti Udruga je u proteklom razdoblju dobila i niz priznanja.


skupština udruge 15.12.2012.

Iako je broj smrtno stradalih na cestama u 2010. g. smanjen sa 665 na 418 u odnosu na 2008.g., na godišnjoj skupštini udruge Obitelji osoba stradalih u prometu, održanoj u Medulinu, istaknuto je da još nije u dovoljnoj mjeri prepoznata problematika prometnih nesreća te da se ne poduzimaju sve potrebne mjere. Na državnoj razini još uvijek ne djeluje Savjet za sigurnost cestovnog prometa, a ne postoji ni registar žrtava u prometu koji bio baza podataka za analitički pristup. Mnogi vozači koji su oduzeli nekome život još uvijek prolaze samo s uvjetnim kaznama, što je članovima naše Udruge neprihvatljivo, rekao je predsjednik Nebojša Čelica. Na skupštini je istaknuta nužnost uvođenja psihološke pomoći obiteljima stradalih te informiranja o radu policije, državnog odvjetništva, sudova i osiguravajućih društava. Za povećanje sigurnosti u prometu potreban je, ističu članovi Udruge, interdisciplinarni pristup, bolja i kontinuirana edukacija o prometnoj kulturi od vrtića nadalje, sustavni i kvalitetni liječnički pregledi, kao i kontrolni pregledi, posebice recidivista. Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa 2011. - 2020.g. cilja na smanjenje boja smrtno stradalih za 50 %. Taj plemeniti cilj bit će teško ostvariti, jer program nije usklađen s europskim.

Udruga u 2013.g. namjerava nastaviti s redovitim aktivnostima te i dalje pružati pravnu i psihološku pomoć obiteljima stradalih. Nastavit će se suradnja s MUP-om te predložiti izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, osnivanje nacionalnog Savjeta za sigurnost prometa na cestama te savjeta za sigurnost prometa po svim županijama, gradovima i općinama s obvezom izrade četverogodišnjih programa rada i godišnjim planovima. Nastavit će i suradnju s ministarstvima pravosuđa i zdravlja.

Trebaju nam psiholozi koji će pružati pomoć obiteljima stradalih, nadzor psihofizičke sposobnosti recidivista u prometu, izmjena zakona kojom bi obiteljski liječnici MUP-u dostavljali podatke o vozačima kojima je dokazan kronični alkoholizam ili ovisnost o drogama, edukacija građana za pružanje prve pomoći i uvođenje helikopterske službe Hitne medicinske pomoći. Udruga će Agenciji za odgoj i obrazovanje predstaviti program "Cjeloživotna edukacija iz prometne kulture" koji bi se trebao provoditi u vrtićima, školama i auto-školama.

(T. GRBIĆ, Glas Istre)

usluga pomoći putem besplatnih telefona

PULA, 14.12.2012. OBITELJSKI CENTAR ISTARKE ŽUPANIJE

U Obiteljskom centru Istarske županije završen je ciklus edukativnih radionica pružateljima usluga pomoći putem besplatnih telefona na području županije. Priznanja o završenom tečaju edukacije polaznicima je uručila dožupanica Viviana Benussi, a ispred Udruge priznanje je primio predsjednik Udruge  Nebojša Čelica.

 

Talijanska srednja škola Dante Aligieri Pula

11.12.2012. 

U Talijanskoj srednjoj školi podjelom diploma uspješno je završen ciklus radionica „Sekunda koja mijenja život“, kojima je cilj educirati i potaknuti mlade, kao jednu od rizičnih skupina u prometu na veći oprez i preuzimanje odgovornosti za vlastitu, kao i za sigurnost ostalih sudionika u prometu. Polaznici radionica bili su po vlastitom izboru učenici završnih razreda. U sklopu četvrte radionice, zahvaljujući dobroj suradnji Udruge, Ministarstva pravosuđa, Uprave za zatvorski sustav, u sklopu tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, učenici su imali priliku susresti se s tri zatvorenika iz Kaznionice Valtura kraj Pule, koji su dali svoje iskaze o načinu i okolnostima pod kojima su izazvali prometne nesreće, u kojima su smrtno stradali drugi sudionici prometa. Učenicima su pričali o tome kako izgleda zatvorski život i u kojoj se mjeri nakon nesreće promijenio njihov život, te život njihovih obitelji.

Na istoj radionici učenicu su imali priliku čuti i  roditelje čija su djeca izgubila život u prometu, zbog bahatih i nesavjesnih vozača. Oba iskaza ostavila su dubok dojam na sve prisutne.

Udruga se zahvaljuje ravnateljici Škole i pedagoginji Ester Jadreško, koje su svojim sudjelovanjem dale podršku i omogućile provođenje ovih radionica, te voditelju i supervizoru tretmana zatvorenika s kaznenim djelom iz prometa, Želimiru Franjiću iz Kaznionice Lipovica- Popovača, na podršci i sudjelovanju i pripremi radionica. Svi učenici izrazili su zadovoljstvo i dali podršku u daljnjem provođenju ovih radionica.


buzet 10.12.2012.

"Pijane naočale" koje simuliraju vožnju pod utjecajem alkohola, isprobali su jučer osnovci buzetske škole. Doduše, nisu probali voziti s njima jer su premladi, ali su zato hodali po ravnoj crti i pokušavali staviti ključ u bravu. Ovisno o intenzitetu "alkoholiziranosti", sve im je to bila nemoguća misija! Interaktivna radionica "Pijane naočale" projekt je udruge Obitelji osoba stradalih u prometu koji se u istarskim osnovnim i srednjim školama provodi već četvrtu godinu.

Nemoguća je misija ravno hodati s "pijanim naočalama" (G. ČALIĆ ŠVERKO)

U suradnji s buzetskom Policijskom postajom članovi pulske Udruge u Dječjem vrtiću Grdelin održali su dječju radionicu za polaznike starije grupe. U Osnovnoj školi Vazmoslava Gržalje radili su sa sedmašima i osmašima. Prikazivali su edukativne filmove o utjecaju deset vrsta droga i alkohola na vozače, kao i edukativni film o opasnostima korištenja mobitela za vrijeme vožnje.

U praktičnom dijelu osnovci su isprobali četiri tipa tzv. pijanih naočala koje simuliraju utjecaj alkohola od 0,4 do 1,7 promila. Radionice s polaznicima vrtića i škole na tragu su želje udruge da se u Hrvatsku uvede cjeloživotna edukacija iz prometne kulture. Uzor su nam skandinavske zemlje koje takvim projektima obuhvaćaju djecu već od druge godine života i kontinuirano ih provode kroz osnovnu i srednju školu pa i nakon polaganja vozačkog ispita, što u Hrvatskoj ne postoji, iako su upravo prometne nesreće uzrok najvećeg broja nasilnih smrti u Hrvatskoj. U dvadeset godina hrvatske neovisnosti u prometu je poginulo više ljudi nego u Domovinskom ratu. U prometnim nesrećama u protekla dva desetljeća bilo je 17.000 poginulih i 420.000 ozlijeđenih, a Vlada i nadležne institucije još nisu poduzele sve što je potrebno da se taj broj smanji, upozorio je predsjednik Udruge obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica.

(G. ČALIĆ ŠVERKO, Glas Istre)

ludi provodi vode u smrt

Emisiju HTV-a 8. kat voditeljice Danijele Trbović, od 21.11.2012.g. možete pogledati na slijedećem linku --

http://www.hrt.hr/index.php?id=enz&tx_ttnews[cat]=384&cHash=a97927e085



svjetski dan sjećanja na žrtve prometa


Članovi udruge Obitelji osoba stradalih u prometu uz prisutnost predstavnika Policije i Hitne medicinske pomoći danas su na Gradskom groblju paljenjem svijeća kod Centralnog križa obilježili Svjetski dan sjećanja na žrtve prometa. Ovaj dan povezuje sve žrtve u prometu. Ovim činom podsjećamo sve na žrtve u prometu i podsjećamo institucije da čine više kako bi se smanjio broj poginulih. Nažalost, u Hrvatskoj se još premalo govori o žrtvama u prometu kojih je čak 17 tisuća od samostalnosti, rekao je predsjednik udruge Nebojša Čelica Kao udruga činimo sve što možemo kako bi utjecali na smanjenje broja poginulih u prometu i činimo sve kako bi se pomoglo obiteljima osoba koje su stradale u prometu jer i dalje ne postoji sustavna psihološka pomoć za obitelji koje su u prometu izgubile svoje voljene. To se treba mijenjati, rekao je Čelica, dodajući također da smatra da su kazne za vozače koji oduzimaju život u prometu preblage. Više od 90 % takvih vozača dobije uvjetnu kaznu, rekao je Čelica, ne skrivajući suze kao i svi koji su danas došli odati počast poginulima. Dodao je da smatra da bi se prometna nesreća s poginulom osobom trebala tretirati kao svako drugo kazneno djelo. Od prošle godine sjećanje na sve poginule u prometu sastavni je dio strategije "Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama 2011-2020". (Napisala i snimila N. SOFTIĆ, Glas Istre)

Aktivnosti Policijske uprave Primorsko-goranske iz Rijeke možete vidjeti na linku -- http://www.primorsko-goranska.policija.hr/MainPu.aspx?id=142327


Naša će Udruga i ove godine obilježiti Svjetski dan sjećanja na žrtve prometa.

Centralno obilježavanje bit će na Gradskom groblju Monte Ghiro u Puli kod Središnjeg križa u subotu 17.11.2012. s početkom u 11,00 sati.

Obilježavanje će se održati i u Rijeci u petak 16.11.2012. u 11,00 sati, sa press konferencijom na  adresi: Adamićeva 10/II, a nakon toga na gradskom groblju Kozala.

U Svibovcu Podravskom 17.11.2012. u Društvenom domu u 18,00 sati.

U Koprivničkom Ivancu 18.11.2012. na mjesnom groblju s početkom u 10,00 sati.

Pozivamo vas da nam svojim prisustvom date podršku.



Svjetski dan sjećanja u organizaciji nevladinih udruga (ujedinjenih u FEVR, Europsku federaciju žrtava prometa) počeo se obilježavati u Velikoj Britaniji od 1993.g., a UN je 2005.g. donio Rezoluciju kojom se pozivaju vlade svih zemalja da na nacionalnom nivou, obilježe taj dan treće nedjelje u studenom. U Republici Hrvatskoj nevladine udruge obilježavaju taj dan od 2004.g. Obilježavanje Svjetskog dana 2011.g. postalo je sastavni dio strategije „Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama RH za period 2011-2020. g.„

Zašto je značajno obilježavanje  Svjetskog dana sjećanja na žrtve prometnih nesreća

- Nedostatak informacija o žrtvama prometnih nesreća stvara ravnodušnost i nebrigu cijelog društva

- Sjećanje na stradale i razgovor o žrtvama prometnih nesreća imaju preventivni učinak

     - Dobivena pozornost predstavlja poziv vladi i državnim službama na provođenje nacionalnog programa sigurnosti u cestovnom prometu

     -  Zavjera šutnje o smrtno stradalima oblik je kolektivnog zlostavljanja, šutnja je dio kolektivnog zatvaranja oči pred istinom

     -  Poručuje društvu da su posljedice prometnih nesreća nepromjenjive i trajne

         Obilježavanje Dana sjećanja povezuje žrtve prometnih nesreća u cijelom svijetu, bez obzira na njihovu rasnu ili vjersku pripadnost

Od stjecanja neovisnosti Republike Hrvatske 1991.g. do danas, na našim je cestama:

-  SMRTNO STRADALO (u periodu do 30 dana nakon nesreće) --------------        14.700 osoba 

- SMRTNO STRADALO (nakon 30 dana od nesreće)  ----------      2.200 osoba

-   UKUPNO OZLIJEĐENO ----------   420.457 osoba

-   OD TOGA TEŠKO OZLIJEĐENO - 96.901 osoba

-   OD TOGA S TRAJNIM INVALIDITETOM  -------------------------------     17.480 osoba

Drugim riječima, smrtno je stradao cijeli jedan grad veličine Poreča ili Samobora! Ozlijeđeno je osoba veličine grada Splita i cijele Istarske županije! Procjenjuje se da demografski gubici iznose     -----    146.000   osoba.

BROJ SMRTNO STRADALIH I OZLIJEĐENIH NA HRVATSKIM CESTAMA PREMAŠIO JE BROJ ŽRTAVA DOMOVINSKOG RATA!

Domovinski rat je završio, ali stradavanja na cestama svakodnevno se i dalje nastavljaju ...

PROMETNE NESREĆE NISU SAMO PROBLEM OBITELJI STRADALIH, ONE SU --         

-      općedruštveni problem

-           veliki psihološki

-           moralni

-           duhovni

-           demografski

-           i materijalni gubitak cijele zajednice

Iako je ljudski život od neprocjenjive vrijednosti, materijalni gubici  s naslova   intervencija HMP, JVP, policije, štete na vozilima i infrastrukturi, gubitak radne sposobnosti (privremeno i trajno, prekvalifikacija, invalidske mirovine i ostalo).

MATERIJALNI GUBICI S NASLOVA PROMETNIH NESREĆA U RH KREĆU SE IZMEĐU 10 i 12  milijarda kuna godišnje (procjena Udruge). Prema procjenama nekih ekonomskih stručnjaka RH one iznose 2 - 4  %  godišnjeg BDP.

U prvih 9 mj. 2012.g. na hrvatskim cestama:

    -   Gotovo svaka 3. poginula osoba bila je pod utjecajem alkohola!

     -   Svaka 6. poginula osoba bila je pješak!

        -   Svaka 5. poginula osoba bila je mladi vozač (16 – 24 g.)!

     -   Svaka 17. poginula osoba bila je bez položenog vozačkog ispita

      - 62  %  svih prometnih nesreća prouzročili su alkoholizirani vozači, mladi  (16  -24 g.) i vozači bez položenog vozačkog ispita!

-  35  %  svih prometnih nesreća prouzročeno je nepropisnom i neprilagođenom brzinom!  

70  %  svih prometnih nesreća sa smrtnim ishodom događa se u naseljenim mjestima! 

Prometne nesreće ne događaju se uvijek samo nekom drugom! Mnogi bi se trebali zapitati zašto misle da se baš njima to ne može dogoditi!


zagreb, znanstveno-stručni forum

05.11.2012.  ZAGREB

U kampusu Borongaj u organizaciji Fakulteta prometnih znanosti održan je znanstveno-stručni forum „Sigurnost cestovnog prometa u lokalnoj zajednici - gradu Zagrebu“. Prijedloge o poboljšanju sigurnosti prometa u Zagrebu iznijeli su profesori: dr. Rajko Horvat na temu „Nacionalna strategija sigurnosti cestovnog prometa s primjenom u lokalnoj zajednici“, dr. Ljupko Šimunović, „Sigurnost ranjivih korisnika cestovnog prometa u Zagrebu, dr. Goran Zovak, „Značaj tehničke ispravnosti vozila na sigurnost cestovnog prometa“, dr. Sadko Mandžuka, „Značaj i uloga novih tehnologija na sigurnost cestovnog prometa.“

Poseban gost bio je mr. Nebojša Doder  iz  Državne uprave za ceste Kraljevine Norveške i član naše Udruge, koji je prezentacijom naziva „Principi rada na prometnoj sigurnosti u lokalnoj zajednici“ iznio dugogodišnja pozitivna iskustva skandinavskih zemalja u radu na organizaciji i ulozi lokalne zajednice u sigurnosti cestovnog prometa.

Skupu su prisustvovali predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture,  MUP-a, te Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Iz diskusije treba istaknuti mr. Ljiljanu Mikuš, pročelnicu Sekcije za prometnu psihologiju pri Hrvatskom psihološkom društvu, koja je istaknula značaj i ulogu čovjeka u svim segmentima prometne sigurnosti, od projektiranja cesta i vozila kao i sustava upravljanja, do korištenja. Istaknula je veću potrebu za prisustvo psihologa u svim segmentima prometne sigurnosti, te predložila osnivanje katedre za prometnu psihologiju.

U ime prisutnih članova Udruge za diskusiju se javio predsjednik Udruge Nebojša Čelica. Govorio je o nedostatku organizacije i koordinacije, nedostatku interdisciplinarnog pristupa na državnom, te na regionalnom i lokalnom nivou. Osim nacionalnog programa ne postoje programi i planovi prometne sigurnosti na nivou županija i gradova, kao ni nacionalni savjet za sigurnost prometa, koji bi bio glavni koordinator. Iako postojeći europski akcijski programi jasno govore o ulogama i odgovornostima lokalne zajednice, to se u RH još uvijek nije primijenilo. Istaknuo je da unatoč velikom broju smrtno stradalih i ozlijeđenih u prometu, što je najveći uzročnik nasilne smrti u RH, nisu poduzete sve potrebne mjere.

Nadležnima su upućeni slijedeći zaključci:

1. Rad na prometnoj sigurnosti u nacionalnim okvirima treba se zasnivati na etici, znanju i podjeli odgovornosti između sudionika koji u njemu učestvuju.

2. Većina prometnih nesreća (preko 75 %) dešava se na području urbanih prostora (gradova i općina). Uspješan rad na poboljšanju cestovne sigurnosti treba temeljiti na dobroj organizaciji rada na lokalnom nivou (primjer dobre EU prakse i skandinavskih zemalja). Posebnu pažnju treba posvetiti problemu parkiranja u urbanim prostorima.

3. Iskustva skandinavskih zemalja u proteklih 40 godina, dokazuju da se uspješan rad na poboljšanju prometne sigurnosti može ostvariti provođenjem „Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH“. Treba podržati osnivanje županijskih i lokalnih Savjeta za sigurnost cestovnog prometa, koji su u funkciji bolje i efikasnije provedbe zadatka na povećanju stupnja sigurnosti, što podrazumijeva podizanje nivoa znanja i razumijevanja nastanka prometnih nesreća kod svih koji učestvuju u kreiranju, upravljanju i korištenju cestovnog prometnog sustava.

4. Radi boljih rezultata na povećanju cestovne prometne sigurnosti i operativnijeg „Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa“, potrebno je intenzivirati  multidisciplinarni znanstveno-stručni rad na istraživanju uzroka i posljedica prometnih nesreća. Harmonizirati i objediniti podatke vezane za sigurnost cestovnog prometa na nacionalnom i regionalnim nivoima, te ih učiniti javno dostupnim.

5. Rad na povećanju stupnja cestovne prometne sigurnosti treba temeljiti na intenzivnijem preventivnom radu svih segmenata, što obuhvaća i primjenu svih mjera na povećanju stupnja sigurnosti, koje imaju dokazan pozitivan učinak.

6. Sagledavanje mogućnosti primjene različitih ITS usluga i tehnologija, koje doprinose sigurnosti u prometu, nužno je uključiti u nacionalne „Programe sigurnosti u cestovnom prometu“.



škole u puli

PULA, 29.10.2012.g.  Talijanska srednja škola Dante Alighieri

Po prvi put u organizaciji udruge Obitelji stradalih u prometu održana je interaktivna radionica s učenicima dva prva razreda, na temu opasnosti i prevencije koje donosi alkohol i droga u prometu. Prikazani su video spotovi o djelovanju  različitih vrsta droga, lijekova i alkohola na psihomotorične sposobnosti vozača. O tome su se učenici sami mogli uvjeriti  uz pomoć „PIJANIH  NAOČALA„ koje simuliraju 4 stadija alkoholiziranosti.  Mogli su se upoznati i s količinom te vrstom alkoholnih pića koja dovode do različitih stadija alkoholiziranosti.

Bilo je hodanja po traci (više pored nje), umetanja ključa u bravu, ubacivanja elemenata u kocku i slično. Uz puno smijeha učenici su se uvjerili kako već i kod ispijanja malih količina alkoholnih pića obavljanje i najjednostavnijih radnji postaje problem.

U sklopu radionice prikazan je i film s videospotovima i pjesmom za trojicu poginulih mladića u Bošnjacima kraj Županje – Alkohol i brzina koja ubija. Radionicu je vodio Nebojša Čelica uz podršku prof. Ester Jadreško (nositeljice školskog programa za prevenciju protiv ovisnosti).



PULA, 08.11.2012.g. OŠ Stoja

I Osnovna škola Stoja uključila se u program prevencije ovisnosti. Učenici 7. razreda sudjelovali su u interaktivnoj radionici koju je organizirala udruga Obitelji osoba stradalih u prometu. Tema je bila upoznavanje s opasnostima koje vrebaju u prometu, kao posljedica konzumacije različitih droga, alkohola i lijekova. Učenici su isprobali „PIJANE NAOČALE„ te je bilo puno smijeha. Izrazili su veliko zadovoljstvo radionicom u kojoj su prikazani i kratki videospotovi upozorenja. Radionicu je vodio Nebojša Čelica, predsjednik Udruge uz podršku razrednika Darka Karlovića i pedagoginje škole Marine Tkalčec. Suradnja u OŠ Stoja će se nastaviti i s ostalim razredima.


PULA, 03.12.2012., GIMNAZIJA PULA

Sa učenicima drugih razreda Gimnazije, članovi Udruge proveli su interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“ sa ciljem edukacije i prevencije o opasnostima u prometu, a do kojih dolazi uslijed konzumacije alkohola, raznih opojnih sredstava i lijekova. Učenici su bili aktivni sudionici, a na kraju se ispunjavala anonimna anketa.



PULA, 04.12. I 07.12.2012. OŠ KAŠTANJER

U sklopu Mjeseca borbe protiv ovisnosti, Udruga Obitelji osoba stradalih u prometu provela je interaktivne radionice  pod nazivom „Pijane naočale“ sa tri osma razreda Osnovne škole Kaštanjer.



PULA, 06.12.2012. OŠ CENTAR

U Osnovnoj školi Centar sa dva sedma razreda provedene su interaktivne radionice pod nazivom „Pijane naočale“, koje su izazvale veliko zanimanje učenika i puno smijeha. Na ovaj način Udruga upoznaje učenike sa opasnostima od prekomjerne konzumacije alkohola i korištenja opojnih droga u prometu.



promocija albuma pjesama Josipa Novoselca

Koprivnički  Ivanec, 13.10.2012.g

U Društvenom domu pred više od stotinu posjetitelja, održana je promocija albuma pjesama Josipa Novoselca, oca pokojnog Renata, tragično preminulog u prometnoj nesreći u 23-oj g. života. 13 pjesama osobno je otpjevao otac u spomen na svog pokojnog sina, te za sve poginule u prometu. Tekstove je napisao pjesnik Nenad Marinac, uglazbio Josip Novoselec u aranžmanu glazbenika Gordane i Miroslava Evačića. Potporu projektu dala je i Koprivničko-križevačka županija. Otac je iz ljubavi prema sinu pronašao snage da pjeva, ali dok je on pjevao svi su dvorani plakali, nitko nije mogao zadržati suze....

Događaj su upotpunili i poznati Duo Bemijan, kantautori Ana i Miroslav Betlehem, te prijatelji Renata koji su recitirali pjesme Nenada Marinca, a svoje je recitirao i pjesnik Stjepan Golubić. Pozdravni govor održao je načelnik općine Koprivnički Ivanec Božidar Vrabec, te predsjednik udruge Obitelji osoba stradalih u prometu Nebojša Čelica.

Skupu su prisustvovali i djelatnici Prometne policije PU Koprivnica, te bivši predsjednik Hrvatske seljačke stranke Josip Friščić. Skupu se obratio i svećenik Nikola Bukovčan.

Iz zbirke pjesama Nenada Marinca, pjesmu koja je otpjevao Josip Novoselec: 

I  NEBO JE PLAKALO ZA TOBOM

S kim ujutro kavu piješ

U oblaku kom se kriješ

Kako ti je sada gore

Mnoge ruke za te mole

 

Da li vidiš moju muku

I stisnutu desnu ruku

Ne dam se, ti mi snage daješ

Da koračam po božjem tragu


I nebo je plakalo za tobom

I ono ti je reklo zbogom

Šetali smo po istoj cesti

Još jednom mi ćemo se sresti 

 

Iz zbirke pjesama HIROVITA RIJEKA Miroslava Betlehema izdvajamo jednu:

BIĆE DRAGO

Ne znaš niti sama

Da si samnom često

Mada si daleko

Moj te pogled prati

 

Imaš u mom srcu

Svoje toplo mjesto

Koliko mi značiš

Ti to možeš znati 

 

Ti si biće drago

Misli moje maziš

Duša mi treperi

Kad se sjetim tebe

 

Uspomene čuvam

A ti na me paziš

I često poželim

Vidjet te kraj sebe

 

Znam sve su to želje

Moje mašte sjena

Sva su moja htjenja

Nestvarna i teška

 

Al je moja duša

S tvojom zagrljena

Željna tvog pogleda i

Tvog toplog smješka


FEVR Luxembourg

Luxembourg, 21 -23. rujna 2012.g.

Udruga je sa svojim delegatom, kao član sudjelovala na godišnjoj skupštini FEVR-a (Europske federacije udruga obitelji stradalih u prometu). Naša Udruga jedina je iz Hrvatske članica FEVR-a. Kao stalni savjetnik za sigurnost cestovnog prometa pri UN-u FEVR je i ove godine konferenciju posvetio zagovaranju poboljšanja i povećanja sigurnosti u prometu, te većem pravu i zaštiti  prava žrtava cestovnog prometa.

Na konferenciji su sudjelovale 24 udruge iz 17 zemalja. Predsjednik FEVR-a Jeannot Mersch poželio je dobrodošlicu, Manuel Ramos predstavio članice, gradonačelnik Junglistera u općini Gonderange primio članove na službenoj inauguraciji Spomenika žrtvama prometa u Weimerichu. Govor je održao ministar prometa, izvedena je himna žrtava uz blagoslov nadbiskupa Luxembourga (koji predstavlja sve religije).

Ministar pravosuđa Luxemburga predstavio je zakon za žrtve kriminala i nasilja, Viviane Reding dopredsjednica Europske komisije za pravosuđe govorila o Paketu za žrtve EK, Me Saint Peirre, odvjetnik iz Francuske govorio o poboljšanju situacije žrtava cestovnog prometa i o ubrzanju postupka obeštećenja, tzv. Badinterovom zakonu.

Aktivnosti FEVR-a u proteklom periodu:

1. Nula alkohola:

- ETSC (Europsko vijeće za sigurnost prometa) pripremio je dokumente o konzumaciji alkohola u vožnji, da se komentira preporuka EU komisije koja zagovara 0,0 alkohola kao dugoročnu viziju.

- Alcolocks - kao dobra mjera za recidiviste.

- 23.travnja - konferencija rješavanja problema vožnje pod utjecajem alkohola Sim Kallas. Detalji na  www.etsc.eu

2. Smanjenje opasnosti na cestama:

-  Podnijet je zahtjev za članstvo u novom globalnom savezu nevladinih organizacija za sigurnost cestovnog prometa.

- Studeni 2011.: UNRSC (Suradnja za sigurnost na cestama UN) je imao sastanak u Ženevi za Globalni savez nevladinih organizacija za sigurnost u prometu.

- Studeni 2011.: sastanak glavnog vijeća ETSC (Europsko vijeće za sigurnost prometa) u Ateni.

- 24.travnja  2012.:sastanak Glavnog vijeća u Bruxellesu (izvješće u CoMe 1-4).

- 23.travnja 2012.: konferencija rješavanja problema vožnje pod  utjecajem alkohola Sim Kallas. Više detalja na  www.etsc.eu

-14 -15.svibnja 2012. radionica belgijskog Instituta za sigurnost u prometu (IBRS) o ograničenju brzine od 30 km/h u stambenim područjima.

- 1-2.lipnja 2012. panel diskusija o europskoj sigurnosti cestovnog prometa u Spa Francochamps, tijekom godišnje generalne skupštine GRSP (Partnerstva za globalnu sigurnost na cestama).

- 20. lipnja 2012. godišnja konferencija PIN (Partneri u njezi bolesnika) u Bruxellesu.

- 7. kolovoza 2012. Fondation de Luxembourg.

- 6. rujna 2012. Bruxelles - Bestpoint konferencija.

- na sastanku WP1 (UN radne skupine za sigurnost cestovnog prometa) u studenom 2011.g. i ožujku 2012. u Ženevi 63. sjednica.

- praćenje  MDCI (multidisciplinarna istrage prometnih nesreća).

- 14. svibnja 2012. sastanak s predstavnicima inicijative Promet/okoliš Wallonie o aktivnosti smanjenja snage automobila pri konstrukciji, FEVR pridružen No Mega Trucks inicijativi. Više podataka na  www.nomegastrucks.eu

3.Prava žrtava :

- CEPS (Centar za europske političke studije) konzultirali FEVR o dostupnim uslugama podrške žrtvama u zemljama članicama.

- SCID  studija.

- U travnju javna rasprava o EU strategiji za smanjenje ozljeda nastalih u prometnim nesrećama.

-7. rujna 2012.g. Groningen, Nizozemska, međunarodna konferencija o kaznenoj odgovornosti za teške prometne prekršaje, posvećena trendu u EU zemljama, proširenje opsega istrage prometnih prekršaja i povećanje maksimalne kazne.  Istaknuta je važnost prevencije, te rečeno da tamo gdje ona ne daje rezultate potrebna je i kazna.  

Zahtjev za prijem u FEVR ove godine podnijele su i udruge iz Škotske, Srbije i Belgije.

FEVR će nastaviti s aktivnostima za smanjenje opasnosti i broja žrtava na cestama, te dodatno raditi na projektima zaštite prava i oporavku žrtava prometa. Pažnja će biti posvećena medijima da bi objektivnije izvještavali javnost o razmjerima i posljedicama prometnih nesreća (ne samo o vrhu ledenog brijega ...).

2013.g. skupština FEVR-a održat će se u Istambulu.

Fotoalbum na: http://www.fevr.org/new/wp-content/uploads/2012/09/Fotoalbum-1.pdf

biciklijada u vranji

01.07.2012. VRANJA- OPĆINA LUPOGLAV, ISTRA



U organizaciji udruge građana „Balidor“ iz Vranje, udruge Obitelji osoba stradalih u prometu i Policijske postaje Pazin, te donacijom Bina-Istre i Mjesnog odbora Vranja, održana je druga Biciklijada naziva “Sigurno i vješto biciklom u prometu“, za djecu uzrasta od 5 do 14 g. Članovi Udruge su na dijelu zatvorene prometnice u Vranji postavili prometni poligon sa znakovima i pravim semaforima. Sudjelovalo je 28-ero djece, svrstanih u nekoliko dobnih kategorija. Na početku djelatnici PP Pazin prikazali su edukativne filmove, te upoznali djecu s osnovnim pravilima i opasnostima vezanim za korištenje bicikla u prometu, te dijelovima koji su nužni za ispravan bicikl.
Udruga obitelji osoba stradalih u prometu ove je godine djeci omogućila da probaju tzv. „pijane naočale“, naočale koje simuliraju različite stadije alkoholiziranosti od 0,4 do 1,7 promila. Djeca su slagala kockicu, otključavala bravu i sl., što nije bilo nimalo lako s tim naočalama na nosu; a bilo je i puno smijeha. Najmlađi su radili crteže na temu prometa. Na kraju su svi učesnici dobili pismeno priznanje za sudjelovanje, a najbolji medalje i biciklističke kacige.
Udruga „Balidor“ svim učesnicima je nakon natjecanja dala i okrjepu u vidu sendviča i sokova. Natjecanje je prošlo u pravom sportskom duhu uz burno navijanje i podršku više od stotinu okupljenih članova obitelji i prijatelja.

Slike Biciklijade možete vidjeti i na fb stranici udruge građana Balidor

<http://www.facebook.com/pages/Udruga-gra%C4%91ana-Balidor/111867432232439>





podrška žrtvama i svjedocima